Jeg dro med meg Salmonella hjem

Ja, så ligger jeg her da, på femte dagen med skikkelig mageinfeksjon. Det var ikke mye jeg fikk se av Aqaba, for siste døgnet måtte jeg bare være på hotellrommet mitt nær toalettet. Reisefølge mitt hadde kost seg på en flott strand litt utenfor sentrum. En strand for turister. Stranden i sentrum var bare for lokale, der måtte man dekke seg til hvis man var kvinne.

Om det var kyllingen i beduinleiren i Wadi Rum eller eggene på hotellet som var dårlig vet jeg ikke.

I løpet av alle de årene og alle de skitne stedene jeg har vært har jeg aldri blitt syk. Det er nok en av grunnene til at jeg kanskje er blitt litt for uforsiktig. Man skal jo holde seg unna rå grønnsaker, ikke godt stek/kokt egg og kjøtt. Men salat og egg er noe jeg alltid har spist på reiser. Tror jeg tenker meg nøye om neste gang. For det er virkelig ikke verdt å bli så dårlig som dette.

Mandag ble jeg altså dårlig. Tirsdag tok vi buss helt fra Aqaba til Amman. Fire timer på buss var ikke særlig behagelig. Så fly fra Amman til Wien og så Wien til Gardermoen. Og det verste av alt var at jeg skulle kjøre bilen min som var parkert på Gardermoen helt hjem til Bergen. Jeg måtte stoppe på alle rasteplasser med toaletter og de få bensinstasjonene som var åpen på veien. Innimellom måtte jeg prøve å sove ihvertfall en halv time. Jeg var helt utslitt da jeg endelig kom hjem. Da hadde jeg brukt 11 timer på å kjøre over fjellet.

Turen til Jordan var helt fantastisk (jeg skal oppsummere en dag jeg orker) men akkurat nå synes jeg ingen turer er verdt hvordan jeg har det nå. Akkurat nå får jeg helt avsmak av å tenke på å ta et fly eller spise mat som jeg selv ikke har tilberedt.

Håper det går over. Jeg skal jo ut å reise igjen i mai ;-P

#jordan #reise #mageinfeksjon

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

7 thoughts on “Jeg dro med meg Salmonella hjem

  1. Huffa meg, føler med deg. Det var som om du ikke skulle ut på denne reisen, bilhavari før du for og nå dette. 🙂 sender deg gode tanker. Du vil ut på ny tur igjen, det er jeg sikker på 🙂

  2. Å så kjipt! Ser på instagram at du iallefall har opplevd noe. 😉 Jeg har heller aldri blitt syk på reisene våre, og har alltid spist alt. God bedring til deg.

  3. Hei Linda, dette var skikkelig “dritt”. Tror ikke det kan være i leiren, vi spiste det samme. Kan vel være noe på hotellet, tror buffene står litt for lenge. Ønsker deg god bedring. Takker for hyggelig reisefølge.
    Martha

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top