Hvordan spare kalorier når man er på reise

Når man er 168 cm høy og vekten har tippet 90 kg, da er det virkelig på tide å bremse opp. Og helst rygge en del kilo tilbake. Det er ikke så lett når man reiser litt ofte. Det er jo så mye godt der ute i verden som må smakes på. Og om man vil leve sunt på reiser, er det ikke alltid lett å finne sunne alternativer på hotellene og resturantene.

Det er ganske vanlig nå for tiden at når man bestiller hotell i Europa så er ikke frokosten inkludert. Så sist jeg var på tur, den gang til Amsterdam, hadde jeg tatt med meg porsjonspakker med havregrøt, en liten plastskål, skje og kanel. En vannkoker er det jo stort sett på hotellrommet. Synes at det var en genial ide. Jeg fikk meg en sunn og billig frokost som mettet lenge.

Neste uke reiser jeg til Jordan. Det er en gruppetur hvor frokost og middag er inkludert. Til lunsj har jeg handlet med meg knekkebrød, ost, havregrøt og nøttebarer. Så får jeg velge de sunneste alternativene til frokost og middag.

Det er så mange fjell jeg har lyst å bestige. Galdhøpiggen står bl.annet på listen i år. Da må vekten ned igjen for at jeg skal klare det, så jeg kan ikke ta ferie fra slankingen min.

Ønsk meg lykke til 🙂 Jeg gir dere en oppdatering på prosjekt "blislankigjen" når jeg har kommet hjem.

Siste feriebilde som er tatt av meg. Kapp Verde desember 2017. Blitt ganske rund 😆

Marseille i 2014. En plass og en vekt jeg trivdes godt med.

#reise #kaloritelling #vekt #livsstil #norskereiseblogger

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “Hvordan spare kalorier når man er på reise

  1. Ja, så sant! Ikke enkelt med mat når man er på tur… viktig å være en del aktiv iallfall, når man er glad i å smake på alt det gode ! Jeg også 😉 Masse Lykke til !

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top