En kjip start på ferien

Jeg landet på Boa Vista, en av øyene på Kapp Verde, i går kl 13.10. Flyturen startet kl 06.30 fra Gardermoen og tok litt over 8 timer med et stopp for påfyll av drivstoff på Tenerife. Kapp Verde ligger to timer etter Norge.

Visum var ordnet på forhånd så det gikk kjapt gjennom passkontrollen. Det var når jeg ventet på kofferten min jeg begynte å bli litt nervøs. Det viste seg at min og tolv andre sine kofferter står igjen på Gardermoen. Krise. Denne gangen har jeg absolutt ingenting i håndbagasjen utenom kort og telefon.

Jeg tenkte nå at jeg skulle få ordnet en t-skjorte, en shorts og noe toalettsaker. Det var lettere sagt en gjort. Jeg fant en minibutikk i Sal Rei i dag, men de solgte ikke annet enn alkohol og litt snacks. Klesbutikker finnes ikke her. Så nå har jeg vært på hotellet omtrent i et døgn. Venter på beskjed om når bagasjen min kommer. Det er jo ikke hver dag det lander TUI-fly her. Kjedelige greier. Ingen sommerklær, ingen solkrem og ingenting å lese på. Det er for varmt å traske rundt i ørkenen med bukse og genser. Heller ikke lurt uten solkrem i fjeset. Lurer på hvor folkene som bor her handler?

Bra Internett virker sånn noenlunde så jeg har noe å lese på ihvertfall.

Her går jeg tilbake til resortet jeg bor på etter en bomtur til "supermarkedet". Mye bruntoner her 😛

Den private stranden til hotellet frister. Håper jeg får bagasjen min i dag, så jeg kan få på meg bikinien.

Hytten min. Det er et nydelig resort jeg bor på. Velstelt, med masse vakre blomster.

Utsikt fra rommet mitt. Gleder meg til å plaske i det bassenget.

#utenkoffert #boavista #salrei #kappverde #chartertur #reise #ferie #norskereiseblogger #afrika #vestafrika

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “En kjip start på ferien

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top