Late dager i Altea

Nå har jeg virkelig bare slappet av i to dag. Jeg har til og med solt meg en times tid på stranden. Har selvfølgelig gått noen kilometer som vanlig, men ikke fått noe høy puls akkurat.

Det er så godt å være her i Altea at jeg har booket en til natt her.

Jeg har startet dagen med å spise frokost på toppen av byen. I gågaten der er det et konditori. Masse fristelser her, men jeg klarer å styre unna det aller søteste til frokost. Velger heller pirog med tunfisk og spinat, en epleterte og et glass nypresset appelsinjuice. Litt søtt kan jeg unne meg i helgen 🙂

Alt dette har jeg klart å holde meg unna (foreløpig)

En gammel byport opp til den vakreste delen av byen.

Det er veldig mange nordmenn her. Jeg synes jeg hører like mye norsk som spansk her nede. Jeg forstår jo hvorfor de vil feriere her i Altea fremfor mange andre steder i Spania. Litt mer spansk her enn lenger nede på solkysten kanskje. Enn så lenge.

I ettermiddag var det overskyet og jeg bestemte meg for å gå inn noen joggesko jeg kjøpte i Albir i går. Å gå fra Altea til Albir tar ca 40 min. Og derfra tar det ca 45 min å gå ut til fyrtårnet i Albir. Det er en flott tur på asfalt hele veien, med utsikt mot Calpe, Altea og Albir.

Utsikt mot Calpe og den dramatiske klippen i enden av byen. Lillesøsteren til Gibraltar-klippen sier de 🙂

Altea til høyre og Albir på venstre side.

Her er det sjarmerende lille fyrtårnet. Det er en del som går denne turen. Den er lett å gå både for barn og eldre. 2,3 km fra parkeringsplassen. Men siden jeg gikk fra hotellet mitt ble det ganske mye lenger. Nesten tre timer brukte jeg frem og tilbake.

Fikk litt gnagsår av de nye skoene. Håper noe gnagsårplaster kan fikse det, for i morgen vil jeg på fjelltur.

Middagen smakte helt fantastisk etter turen. Jeg har funnet min yndlingsresturant. Himalaya heter den og serverer indisk og nepalsk mat. Det er det jeg liker best 🙂

#altea #albir #spania #latedager #albirfyr #reise #ferie #spaniarundt

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “Late dager i Altea

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top