33 dager i Spania

I 33 dager skal jeg reise rundt i Spania nå. Planen er å reise langs kysten fra Barcelona til Gibraltar. Med noen avstikkere inn i landet for å besøke Granada og Ronda. Jeg vil også opp på en topp eller to mens jeg er i Sierra Nevada.

Min datter og samboeren kommer ned, med sine to små, til Malaga og skal være med meg en uke i slutten av mai. Så det blir bading og soling også på meg.

Turen er langt i fra planlagt i detalj. Jeg har lyst å ta det litt rolig og planlegge etterhvert. Eneste jeg har booket hittil er hotel her i Barcelona til onsdag, da tar jeg bussen til Valencia. Der har jeg hotel i to dager også. Kanskje jeg blir der lenger. Kanskje ikke…. jeg vet ikke 😀

Og selvfølgelig er uken jeg skal være med mine kjære booket.

I dag kom jeg altså til Barcelona. Jeg gikk litt tidlig fra jobb og reiste rett til flyplassen.

Barcelona er Spanias nest største by med over 5 mill. mennesker i stor-Barcelona. Det er 3. gang jeg er i Barcelona. Selv om jeg har trakket rundt her i timevis er det alltid noe mer å oppdage. Dette er en av mine favorittbyer.

Bildet er av Catedral Barcelona, bygget i gothisk stil på 1300-tallet. Øverste er av Plaza de Reial, en stor åpen plass med mange resturanter.

Jeg bor på Dalia Ramblas Hotel i en liten sidegate fra La Rambla. En lang og travel gate som går fra sentrum og helt ned til sjøen.

I dag har jeg bare gått rundt i den gamle delen av byen. Små trange gater med tapas og suvenirer over alt. Kjenner at jeg er veldig sliten i dag, så jeg skal ikke skvise noe mer ut av denne dagen. Nå vil jeg bare legge meg å sove og forhåpentligvis våkne uthvilt og full av energi i morgen.

#barcelona #spania #reise #ferie #reiseralene #norskereiseblogger #verdenrundt #storby

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

8 thoughts on “33 dager i Spania

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top