Elefant-fjellet i Taipei

Det regnet da jeg gikk ut i morges. Men som den bergenseren jeg er så stopper jo ikke litt regn meg. Jeg hadde bestemt meg for å gå opp på Elefant-fjellet rett utenfor sentrum. Eller Xiangshan Haiking Trail som det også heter. Der skal man få en fantastisk utsikt over byen (når det ikke er overskyet ihvertfall )

Det er trapper hele veien de 822 meterne til toppen. Det tok kun 15-20 min å gå opp, men jeg ble bra svett i denne varmen. Toppen er på 183 høydemeter. Langt under Taipei 101 altså.

Yey, straks oppe. Kunne ønske jeg hadde husket å ta med meg litt vann på turen. Jeg hadde jo gått i nesten 40 min fra hotellet mitt før jeg kom til foten av fjellet. Det er litt lenge å gå i nesten 30 grader uten vann.

Jeg satt op toppen i nesten en time og bare nøt naturen rundt meg. Jeg hørte trafikken fra byen, men klarte å stenge den litt ute. Fokuserte heller på all fuglekvitteren og raslingen i gresset fra firfirslene. Det var også mange store flotte sommerfugler der og nydelige ville orkideer. Jeg fikk til og med sett et ekorn som klatret i et tre.

Det var fine rasteplasser flere steder på veien opp. Kanskje det var bra at været ikke var perfekt. Ellers hadde det vel vært mange folk her.

"The six giant rocks" ligger midt i stien. Ganske stilig natur her.

Jeg hadde jo håpet å reise litt mer rundt i Taiwan, men det var ikke så lett som jeg trodde. Det var ikke mulig å få togbilletter nå i helgen så jeg kunne komme meg lenger ned på østsiden. Det bør man booke en stund i forveien visstnok. Var litt kjedelig da, siden jeg hadde håpet å gå litt mer i fjellet.

Så nå har jeg bare byttet hotel her i Taipei og blir til mandag. Da skal jeg helt på nordspissen av Taiwan.

Nå har jeg vært på hotellet et par timer og slappet av, så da er jeg endelig klar for nattmarkedet. Kanskje jeg finner noe stinky tofu 😛

#reise #reiseralene #taipei #taiwan #asia #norskereiseblogger #ferie #fjelltur

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “Elefant-fjellet i Taipei

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top