Reiseåret 2016

Marokko var første landet jeg besøkte i år. I februar reiste jeg en uke på jentetur med Jomfrureiser.

Vi var noen dager i Sahara-ørkenen å trente yoga, danset magedans og red på kamel. Det er virkelig magisk å være langt ute i ørkenen å ikke se annet enn bølgende sand rundt deg. Skikkelig vakkert. Det var varme dager og iskalde netter. Det ble tid til to dager i Marraches også. Spennende å gå på det store markedet i byen.

(Bla tilbake til februar om du vil lese mer)

Neste tur gikk til Spania sammen med min datter og datterdatter 🙂

Vi hadde fem dager sammen på Costa del Sol, nærmere bestemt Fuengirola denne gangen. Tredje år på rad meg og jentene reiser til Spania sammen. Kanskje det blir en tradisjon?

(Har blogget litt herfra i mars-16)

Og endelig i april kom den store rundteisen til Peru. Da reiste min søster og jeg sammen med en gruppe.

Det var en spennende tur, hvor vi vandret et par dager i fjellene. Fantastisk vakker natur her også. Vi besøkte flere Maya-byer, men høydepunktet var selvfølgelig Machu Picchu. Tenk at jeg har stått her på 2400 meters høyde og tatt dette bilde.

Dette var første landet mitt i Sør-Amerika, men det blir nok ikke det siste.

(Les mer i April2016)

Jeg var hjemme i Norge i hele 4 mnd i vår/sommer. Fikk et par fine fjellturer innimellom. Og endelig fikk vi gått til Trolltunga. Dette har en venninne og jeg planlagt i over et år.

Turen var knalltøff. Spesielt de siste kilometerene nedover igjen. Så det er ikke tull når erfarne fjellfolk sier man skal ha riktige sko og klær, og nok drikke og mat.

Har skrevet et innlegg og lagt ut flere bilder i August2016

I slutten av august fikk jeg endelig sett solen igjen. Da reise min søster med barn og barnebarn, mine to brødre og jeg til Malta. Vi bodde på et flott hotel i Valletta. En rolig uke med masse soling og bading. Og selvfølgelig endel trakking rundt på øyen, i 30 varmegrader….

Mer bilder og innlegg i August2016

Så reiste jeg til Nepal i litt over tre uker i oktober/november. Jeg både gledet og gruet meg til turen. Var veldig spent på hva jeg gav meg ut på. Jobbet på en økologisk gård, der jeg bodde alene med en liten nepalsk familie. Jeg gikk på fjellet et par dager og hadde fantastisk utsikt til hele Himalaya og jeg var i Kathmandu og så hundrevis av stupaer og templer. Et fargerikt land med skjønne mennesker.

Les mer fra Oktober og November2016.

Siste landet jeg besøkte i år var Litauen. En venninne og jeg hadde tre dager i Vilnius. Vi skulle på julemarked og shoppe litt julegaver var planen. Det var en grå og kjedelig by (som de fleste europeiske byer på vinteren). Julemarkedet var jo fint, men ikke veldig stort akkurat. Shopping ble det ikke noe av ihvertfall.

Har postet litt herfra også i Desember2016

Nå har jeg besøkt 62 land rundt om i verden og lysten til å se mer blir bare større. Hvor og når jeg reiser neste år er ikke helt planlagt ennå. Eneste som er sikkert er at jeg skal 5 uker til Spania i mai/juni. Da skal jeg reise langs kysten fra Barcelona til Gibraltar.

#reise #ferie #verdenrundt #norskereiseblogger #marokko #sahara #marraches #spania #costadelsol #fuengirola #trolltunga #norge #malta #valletta #peru #machupicchu #litauen #vilnius #europa #asia #søramerika

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “Reiseåret 2016

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top