Snart reiser jeg til Nepal

Nå er det bare en uke til jeg er i Nepal. Jeg begynner å få litt sommerfugler i magen nå. Er veldig spent på hvordan denne turen vil bli siden jeg nå gjør noe nytt. Jeg skal nemlig jobbe som frivillig på en økologisk gård i 3 uker. Turen ble booket gjennom et byrå som heter Go Explore. De tilbyr reiser og forskjellige type jobber rundt i nesten hele verden.

Jeg har jobbet som frivillig før i Manila så jeg vet jo at det er en fantastisk måte å bli kjent med et land og kulturen på.

Nå skal jeg bo sammen med en nepalsk familie i Kathmandudalen. Om det er et murhus eller en trehytte aner jeg ikke ennå. Et hus av europeisk standard blir det nå ikke. Siden Kathmandu ligger 1300 moh, det er kaldt på natten og husene ikke er isolert, har jeg pakket ned endel ulltøy. Akkurat det kan bli en utfordring tenker jeg, jeg hater å fryse. Men jeg har blitt beroliget med at dagene er veldig varm, så jeg vil fort tine opp igjen etter nattens kulde.

Så nå først er det å pakke til noen døgn på jobb før jeg tar toget til Oslo lørdag morgen og flyr videre ut i den store verden igjen 🙂

#nepal #kathmandu #reise #frivilligarbeid #goexplore #ferie #asia

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top