Biltur til Stadlandet

Noen ganger tenker jeg at jeg har verdens beste jobb. Denne uken jeg var på jobb nå, fikk jeg ta med meg ungdommene på en liten ferietur. De ville til Hoddevik for å surfe. Hoddevik ligger i Selje kommune i Sogn og Fjordane.

Jeg er jo selvfølgelig lykkelig hver gang jeg kan legge ut på en liten reise, selv om det bare er til nabofylket.

Vi kjørte fra Bergen i 11 tiden mandag. Måtte ta to ferger på veien, Oppedal-Lavik og Anda-Lote.

Det tok nesten 7 timer å kjøre. Solen skinte og det var helt nydelig når vi kom frem til Stad Surfing.

For en fantastisk plass. En herlig strand og majestetiske fjell på alle kanter.

Vi hadde leid oss rom i huset til Stad Surfing. Der var det felles kjøkken så man kunne oppbevare og lage seg mat selv. Perfekt hvis det reiser en liten gjeng med ungdommer sammen som vil surfe. Veldig avslappet atmosfære der. De som driver stedet har også surfekurs og leier ut utstyr. Det var til og med yoga der på morgenen 🙂

Tirsdag ble surfekurset vårt avlyst pga lite sjø så vi bestemte oss for å dra på biltur og gå opp på Vestkapp.

Vi kjørte ned til en annen vik som het Ervik. Der var det litt bølger og et par stykker som surfet. De andre i reisefølge bestemte seg for å reise tilbake til Hoddevik for å leie utstyr. Jeg ville heller gå tur opp til Vestkapp da.

Jeg visste jo ikke hvor langt det var å gå. Så jeg gikk og jeg gikk i tåke og regn. Når jeg endelig kom opp til Vestkapp var det null utsikt. Kjedelige greier. Jeg kom meg ned igjen til Ervik til de andre, da hadde jeg vært borte i 3 timer.

Tror de var litt kald uti der selv om de hadde drakt på seg. Vi grillet pølser på stranden før vi kjørte tilbake til Hoddevik.

Hoddevik i solskinn

Ut mot havet

Onsdag, når vi skulle hjemover igjen ble det nydelig vær selvfølgelig. Vi kjørte opp til Vestkapp så vi kunne nyte utsikten i finværet.

Utsikt mot Honningsvågen.

Stadlandet var et nydelig stykke Norge. Det gav meg virkelig lyst til å reise enda mer i landet vårt. Det er mange perler jeg ikke har sett. Og ennå har jeg aldri vært i Nord-Norge. Kanskje jeg rett og slett må kjøpe meg en bil, så jeg kan komme meg mer rundt.

 

#reiser #biltur #stadlandet #hoddevik #vestkapp #surfing #sognogfjordane #vestlandet

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top