Klarte ikke å la være

Nå har jeg vært hjemme i snart 3 mnd. Det kribler i hele meg. Jeg har så lyst å reise at jeg kjenner at det sniker seg inn en aldri så liten depresjon. Som med all avhengighet, så kjenner man meningsløshet og tomhet når man ikke får “dopet” sitt. Planen har vært hele tiden å være i ro fra Peru-turen i april til Malta-turen i august. Da skulle jeg nyte sommeren her i Bergen, bli bestemor til en til og gå litt fjellturer rundtom. Bestemor har jeg blitt igjen 🙂 Til en nydelig liten prins. Men sommeren og alle fjellturene er det ikke blitt mye av.

Nå ser jeg på nettet hver dag etter hvor jeg kan dra, om bare for et par dager. Men ser ut som alle vil komme seg vekk nå. Flybilletter er ikke billig i juli akkurat. Og i hele Norge er det drittvær ser det ut som, ingenting som frister her nå.

Neste uke når jeg er på jobb skal vi en tur til Stad i Sogn og Fjordane. Ungdommene ville opp å surfe. Selvfølgelig ville jeg være sjåfør. Da kommer jeg meg litt ut av fylket vårt et par dager ihvertfall 😀

Siden det ikke blir reising før i august (Malta) har jeg begynt å planlegge neste års turer allerede. Og en tur til Jordan i januar er allerede booket. Jeg klarte ikke å la være. Gleder meg sånn til å se Wadi Rum og Petra uti ørkenen. Jordan har tatt imot nesten 1,5 mill flyktninger fra Syria. Så de er nok veldig avhengig at vi som turister fortsetter å komme og legger igjen noen kroner i landet deres. Det er helt nede med Røde Havet jeg skal være, langt vekke fra grensen til Syria, så det går nok helt bra.

Men før denne turen blir det altså en uke på Malta i august og nesten en måned i Nepal oktober/november. Det er bare å holde ut.

 

#reise #reiselyst #planer #verdenrundt #jordan #midtøsten #asia

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “Klarte ikke å la være

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top