De neste fem års “ønskeliste”

To måneder siden jeg kom hjem fra siste tur (Peru) og ennå nesten to måneder til jeg skal reise igjen. Det er endel år siden jeg har klart å være i ro så lenge.

Det blir jo ikke så mye blogging heller når jeg bare er hjemme. Begrenser seg for hvor mange ganger jeg kan skrive om turene mine i Bergen 😀

Nå har jeg også fått god tid til å drømme litt og lage en “ønskeliste” for de neste fem årene. Fra sommeren 2016 til sommeren 2021 er det endel steder jeg vil reise til.

Resten av 2016 er nå ganske ferdig planlagt. I august reiser jeg med søsken og nieser til Malta i en uke. Blir vel endel bading og soling da, men mest av alt gleder jeg meg til å oppdage de vakre stedene på øyene.

Til nå har jeg krysset av 15 land i Asia. I oktober/november blir det Nepal jeg kan krysse av. Og kanskje Bhutan hvis det ikke er for mye stress med Visum og flybilletter.

Ellers har meg og en venninne planer om noen dager i London.

Syv land i Afrika er besøkt til nå. Tenker jeg skal besøke Kapp Verde i slutten av 2017. Har lenge hatt lyst til å se de paradisøyene i Vest-Afrika.

Men før det blir det noen land i Asia. Jordan i januar og Japan (og kanskje Taiwan) i mars.

I mai har meg og ungene tenkt å være noen uker i Sør-Spania. Da vil vi leie et hus. Det blir min sønn, min datter med samboer og deres to barn.

Sommeren har jeg lyst å ta noen dager alene i Litauen før det blir tur til Nord-Norge med min søster og en venninne.

Så satser jeg på at jeg begynner på skole igjen i august 2017. Fire år deltid på sykepleien. På tide å bli ferdig med en utdannelse. Da blir det ikke mye reising de årene, men noe skal jeg klare å skvise inn 🙂

Hittil har jeg bare vært i Peru i Sør-Amerika. I 2018 håper jeg at jeg får besøkt Brasil, Paraguay og Argentina. Vet at Albatros Travel har en spennende rundtur ned der. Vi får se hvordan det passer med skole og jobb.

På listen for 2018 står også flere land i Europa; Irland, Makedonia, Bulgaria og Russland.

2019 vil jeg besøke to nye land i Asia. Armenia og Georgia er to land med flotte naturopplevelser har jeg hørt.

Sommeren planlegger jeg til San Marino og Italia.

Hvis jeg kommer inn på studie, vil jeg ta et semester på Cuba. Mest sannsynlig blir det tre måneder høsten 2019.

Foreløpig har jeg bare noen land i Eropa på listen min i 2020. Da vil jeg besøke Albania, Slovakia, Sveits og Østerike

 

Våren 2021 er jeg forhåpentlig ferdig på skolen. Da har jeg lyst til å ta med meg familien min til Maldivene for å feire 🙂

 

Å planlegge og drømme er jo halve reisen. Så er det jo alltid deilig å ha noe å dagdrømme om når været er grått og trist, som det jo ofte er i denne byen 🙂

Mye kan selvfølgelig skje i løpet av fem år, så hvor jeg reiser og hvem jeg reiser med vil tiden vise. Men planene fra i dag og til neste sommer er ganske spikret.

 

#reiser #ferie #verdenrundt #planer #bucketlist

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top