Ny dag, ny tur

Joda, det ble tur i dag også, selv om det regnet ganske mye. Hadde tenkt meg på Lyderhorn, men fant ut at jeg heller vil gå der en dag det er opplett og fin utsikt.

Så da gikk jeg opp Stoltzen til Sandviksfjellet istedenfor.

Selv om det var lettere enn på lenge å sige oppover Stoltzekleiven, kan jeg ikke forstå hvorfor jeg orket å trakke opp her hele 100 ganger i fjor. Den bratte stien og de 908 trappetrinnene er fremdeles ganske tung.

Med en gang du kommer opp til plattingen på Stoltzen går det en sti inn til høyre, som fører opp til Sandviksfjellet. Det leste jeg faktisk i går på ut.no. Jeg har alltid trodd at Sandviksfjellet lå lengre oppe, ved siden av Rundemanen. Så da er det altså første gang jeg er på den toppen. Og jeg som har sagt at jeg har vært mange ganger på alle byfjellene 🙂

Det regnet skikkelig i dag, så mesteparten av veien vasset jeg i søle.

Her er toppen. 392 meter over havet. Ikke så høyt opp altså. Og bak der ser man den flotte utsikten over Bergen by, sånn som den ofte ser ut 😛

Jeg kom meg ned på grusveien igjen før jeg svingte av og inn på stien til Skreddedalen. Jeg har ikke målt, men kan tenke meg at hele runden var ca 6 km. Grei nok tur i griseværet det. Da har jeg gått 3 av 7 fjell hittil denne uken. Nå slapper jeg av på sofaen litt, før jeg skal på yoga.

10 dager til Peru 🙂

#fjelltur #stoltzekleiven #sandviksfjellet #trening #bergen #byfjellene #skredderdalen

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “Ny dag, ny tur

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top