Deilige dager i Costa del Sol

Meg og jentene mine har hatt noen fine dager i Spania. Denne gangen i Fuengirola ved Solkysten. Byen ligger midt mellom Malaga og Marbella.

Spania er visst blitt et land jeg kommer tilbake til hvert år. Men jeg har ennå ikke vært i alle de små romerske byene rundt i Andelucia.

Med mitt 3 år gamle barnebarn og min gravide datter, var det ikke mye vi fartet rundt. Det får jeg gjøre en annen gang når jeg reiser alene 🙂

Men å få være med denne prinsessen i 6 dager i strekk er jo bare kjempemorsomt. Og innimellom litt slitsomt. Det er full fart fra morgen til kveld.

Fuengirola har den lengste stranden i Costa del Sol. Og byen er den mest familievennlige, med mange lekeplasser og tivoli for de minste. Vi holdt oss mest på stranden og gatene langs stranden. Det var ennå litt for kaldt til å bade, vi kjente så vidt på vannet med tærene.

Vi besøkte dyreparken (Biopark) som ligger midt i byen. En veldig liten park, men helt nydelig. Den er visst kåret til Europas fineste. Det tror jeg at jeg kan være enig med.

“Madagaskar” med lemurer som løper rundt. Stilig.

Tivoliet var bare åpent lørdag og søndag. Heldigvis, ellers hadde vel vi måtte vært her hver dag. Prinsessen koste seg og det er det hun snakker mest om fra turen. Her på kjøretur med Jumpy.

Jeg fikk meg en liten tur opp til slottet som ligger i byen. Det er et Moorish slott fra 1000-tallet. Med flott oversikt over hele byen.

Selvfølgelig var det en båthavn her også. Mange flotte seilbåter, men ikke de enorme båtene man ser i Marbella eller Benemaldena.

Fuengirola var et fint sted som jeg lett kan anbefale folk å reise til. Mange gode resturanter langs stranden. Vi er veldig glad i asiatisk mat, det var det faktisk mye av her.

Ja, jeg reiser nok tilbake til Andelucia, men da for en rundteise til Seville, Ronda, Gibraltar, Granada og Sierra Sevada.

#reiser #reisemedbarn #spania #fuengirola #malaga #strand #familietur #ferie #andelucia #costadelsol

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “Deilige dager i Costa del Sol

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top