Velkommen 2016

Da har 2016 så vidt begynt. Deilig å komme igang med hverdagene igjen etter jule- og nyttårsfeiring. Lage nye planer og sette seg nye mål er alltid spennende synes jeg.

Det kommer ikke til å bli så mye reising som det var i fjor. Da hadde jeg som mål å reise hver 6.uke. Det klarte jeg, og vel så det…..

Turene jeg har planlagt i år er Peru i april, Svalbard i september og Nepal og Bhutan i oktober.

Hittil….

Da jeg gikk ut døren i morges for å trene var det -11 grader. Da fristet det veldig å booke en tur til litt varmere støk. Jeg er virkelig ikke laget for å være i denne kulden.

Nå, etter litt styrketrening på SATS og en tur opp til Fløyen, sitter jeg under teppet i sofaen og lurer på om jeg skal bare ta meg en tur til Marokko i februar. Har veldig lyst å bare melde meg på, men skal klare å tenke på det et par dager kanskje.

Ikke lett når man er konstant reiselysten.

Prioriteringene mine i år skal være å spare penger og komme i bedre form igjen. Da kan jeg ikke drive å reise rundt hele tiden.

Planen er også å se mer av den norske fjellheimen. Bli litt bedre kjent i mitt eget land rett og slett. For meg som ikke går mye på ski, begynner jo ikke tursesongen før ut i april (utenom turer i byfjellene her i Bergen da)

Så jeg har jo tid til en tur til Marokko i februar. Spare kan jeg jo gjøre senere…. Eller?….

Jeg får sove på det 😀

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “Velkommen 2016

  1. Høres kjempespennende ut, dette er jo egentlig alles drøm kan jeg tenke meg:). Men ikke alle gjør det da:). Har du en arbeidsgiver som gir deg fri når du vil eller er du din egen sjef kanskje? Jeg bare spør jeg, blir glad for tips vetdu:). Ønsker deg en fin kveld:)

  2. Maren: ja, de fleste drømmer vel om å reise mer. Nå har jeg en jobb der jeg har mye fri. Har “nordsjøturnus”. Er på jobb 7 døgn i strekk og fri i 2 uker mellom hver økt. Helt perfekt når man liker å reise. Takk for at du leser bloggen 🙂 Ha en fin kveld du også

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top