Dagens program; rundt Kaphalvøyen

Jeg tror jeg har fått meg et nytt favorittland. Det er så mye nydelig natur her. Vet ikke om det er fordi jeg er fra Vestlandet, men jeg er så fasinert av hav og sjø. Det vil si jeg liker å gå i fjellet og se utover mot sjøen. Å være på sjøen er ikke så gøy.

Uansett; vi startet dagen med å kjøre langs kysten til Hout Bay. Der skulle vi i båt ut til Duiker Island, hvor pelsselene er. Det er en svær koloni der på rundt 15000 stykker. Da de informerte på båten om at det var høye bølger og kanskje vi ikke kunne gå så nær øyen, hoppet jeg av båten igjen. Jeg blir sjøsyk bare jeg ser en bølge. Nei, jeg ventet heller i havnen med sjåføren og guiden vår. Seler har jeg sett før 😛

Vi kjørte videre den fantastiske kystveien ut til Kapp det Gode Håp.

Jada, her er det berømte skiltet 🙂

Og den flotte og ville naturen her

Jeg gikk opp til fyret på Cape Point som ligger på 200 moh. Så ingen bavianer på toppen heldigvis

Men en knallsvart liten firfirsel traff jeg.

Amazing utsikt. Neste stopp er Syd-Polen

Her sitter en av bavianene. De hadde visst ramponert kafeen og sjålet med seg muffins mens jeg var oppe på toppen.

Neste stopp var å besøke en pingvin-koloni som holder til på Boulders beach. Kjempegøy å se de vill ute i naturen. Jeg har jo bare sett pingviner på akvariet i Bergen.

En helt vanlig dag på stranden liksom 🙂

Se de omgivelsene de lever i. Heldige er de. Men ser ikke ut som de bryr seg. De står nå bare der 😀

På kvelden da vi var tilbake i Cape Town spiste vi middag på The African cafe. Vet ikke hvor mange retter det var, men det var litt fra mange forskjellige land i Afrika. Kyllig, lam i karry, broccolisalat med sitron og mandler, casawa, søtpotet, kikertestuing, supper, brød og jeg husker ikke alt. Veldig mye god mat ihvertfall. Trommer og sang ble det også til maten. En perfekt avslutning på en perfekt tur. I morgen ettermiddag begynner vi på reisen hjem igjen til kalde nord. Den tid, den sorg. Jeg har avtale med Charlotte, guiden, i morgen tidlig. Vi skal ha en siste bytur sammen.