En ny fantastisk dag i Cape Town

Jeg må få begynne med det siste jeg gjorde i dag. Jeg har hatt en av mine flotteste fjellturer noensinne.

Etter jeg hadde vært nede i ved Water Front i flere timer å sett på folk og dyr, gikk jeg innom hotellet med ting jeg hadde handlet. Jeg så ut av vinduet, rett på Lions head og bestemte meg for å gå opp der i kveld. Da var klokken 16.30.

Tenkte kanskje det tok 20 min å gå opp til foten av fjellet fra hotellet mitt. For jeg er jo flink å beregne avstander i byer jeg aldri har vært i 😀 Det tok en time opp der stien begynte. Var litt redd for at jeg ikke skulle komme meg opp før det ble mørkt men jeg begynte nå å gå.

Veien var fin og brei et stykke oppover. Jeg traff en ung jente som sa det tok 45 min til toppen. Så da regnet jeg med at det tok ihvertfall en time for meg.

Stien ble fort smalere og brattere. Men helt nydelig utsikt hele veien. Table mountain i bakgrunnen

Og enda brattere.

Dette gjør man på eget ansvar altså

Der trodde jeg at jeg var oppe, men neida, bare en tulletopp. Jeg begynte å bli litt sjelven i knærene nå. Kom på at jeg skulle jo klatre ned igjen denne stien.

Men jeg kravlet meg nå til topps. Tok meg 55 min med masse fotostopp. Synes det var bra jeg. Her er utsikt til Signal Hills. Bakparten til løven liksom 🙂

Her står jeg da, 669 meter over havet på Lions mountain i Sør-Afrika. Og angrer ikke et sekund på at jeg tok den turen. Et minne for livet.

Jada, så skal jeg ned igjen…..

Kjente at jeg levde ja.

Fjellkjeden heter De 12 Apostlene. Går helt opp til Table mountain.

Utsikt mot Green Point og Robben Island.

Cape Town i skumringen.

Månen er kommet opp. Jeg er heldigvis nesten nede.

Solnedgangen fikk jeg også med meg. Turen var bare helt fantastisk. Jeg var ikke på hotellet før kl 20.30. Da var det helt mørkt og jeg hadde gått gjennom skumle gater helt alene uten å bli drept, ranet eller det som verre er 😀 Kjenner at jeg har brukt kroppen i dag. Deilig. Har ikke gjordt det for mye disse dagene i Sør-Afrika.

Jeg får poste litt fra byen senere. Og så skal jeg huske å poste litt fra Kruger parken også. Det er så mye å oppleve i dette landet at jeg får ikke oppdatert alt. Men det kommer litt etter litt.

I morgen blir det dagstur igjen. Ut på øyene å besøke pingviner og pelsseler 🙂

#sørafrika #capetown #afrika #reise #ferie #lionsmountain #fjelltur #lionhead #topptur #natur #utsikt #spektakulært

One thought on “En ny fantastisk dag i Cape Town

1. OJ, utrolig bra. Var aldri på toppen av Drakefjellet, og kom bare til stigen på Lions Head, da ble det for heftig for meg. Det var ingen folk der i det hele tatt. Men det var likevel en flott opplevelse. Tok vel omtrent de samme bildene som du. Vi gikk hjem fra Marin Harbour og hjem til hotellet mot råd fra andre, men han jeg gikk sammen med var eks politi, så jeg følte jeg var trygg. Det skjedde ikke noe. Fint å gjøre noe på egenhånd utenom det oppsatte programmet.