Siste dagen i Tallinn

Jeg lå lenge i sengen i morges og lurte på hva jeg skulle finne på i dag. Angret litt på at jeg ikke hadde kjøpt billetter til en svipptur over Finskebukta.

Jeg hadde egentlig ikke mye lyst å gå ut. Så at det viste 2 grader på værmeldingen. Bestemte meg for at jeg aldri skulle reise til kalde land igjen. Helt til jeg kom på at jeg har jo booket tur til Svalbard med en venninne neste høst…… Da skal jeg kle meg i isbjørnskinn, det bare sier jeg 😀

Jeg giddet ikke å stå opp for å rekke frokosten engang. Men jeg savnet ikke tørt brød og gummipålegg heller da.

Nei, det var vel bare å komme seg i dusjen og ut i frisk luft.

Jeg vandret rundt i gamlebyen igjen. Prøvde å finne veier jeg ikke har gått, men det var ikke mangen av de igjen 🙂

Fant ut at det holder egentlig med 2-3 dager her i Tallinn. Da har man fått med seg det man trenger.

Selvfølgelig hadde det vært annerledes å vært her på sommeren. Da kunne jeg kost meg hele dagen på en benk eller uteresturant. Nå er det så kaldt at man må holde seg i bevegelse. Og siden byen er så liten, går jeg innom hotellet mitt innimellom.

På Tallinns eldste kafe satt jeg meg ned å drakk varm sjokolade. Kafeen ble åpnet i 1864

Det er ganske spesiellt å gå rundt i byen. Det meste er akkurat som det var på 1400-tallet

Denne rustningen hadde jo vært en fin suvenir å tatt med seg hjem 🙂

Bekkalokket er nok fra nyere tid. Søtt var det.

Kan ikke helt forstå at det er nødvendig med advarsel om tyver her. Det er den roligste byen jeg noen gang har vært i.

Enda en advarsel 😀

Nå var jeg innom Alexander sin katedral. Så ut som de fleste katolske kirker, mørkt og med masse mariaer og kors rundtom.

Så tok jeg en siste sving innom frihets-plassen før jeg fant et sted å spise middag. I dag ble det mexikansk mat 🙂

Nå er kafeen min stengt her på hotellet. Lurer litt på om jeg må ut igjen i kulden for å finne noe dessert nå. Kan unne meg det 😉 Det er ikke så farlig. Jeg reiser jo hjem i morgen formiddag.

#tallinn #middelalderby #Estland #reiser #reiseralene #ferie #sorby #vinter #kaldt

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top