Skatter fra fjerne strøk

Endelig fikk jeg kisten jeg har ventet på i et halvt år. Jeg kjøpte den i Sri Lanka da jeg var der i mars. Det har alså tatt så mange måneder å lage den og shippe den til Bergen. Hadde nesten begynt å tro at de hadde lurt meg.

Den passet jo perfekt inn i leiligheten min. Er så fornøyd med det kjøpet.

Elefanten som står på gulvet i entreen fikk jeg også fra Sri Lanka i går.

Speilet, krukken og kisten har jeg hatt med meg fra Filippinene.

Annabel synes det var veldig gøy å få pakke fra Sri Lanka 🙂

Bordet kjøpte jeg også i Filippinene da jeg bodde der i 2007/2008. Det er laget av gamle vinduer og materialer fra den tid spanjolene styrte landet. Rutene i bordet er skjell.

Vi fylte en hel container med ting da vi reiste hjem igjen til Norge.

Favorittbildet mitt. Det hadde jeg med meg hjem fra Sri Lanka. Bare MÅTTE ha det. Det er jo lett å ha med seg i håndbagasjen. De rullet det fint sammen. Så snekret jeg en blindramme til det selv da jeg kom hjem.

Disse søte små oljemaleriene er fra Bali.

Et til maleri fra Bali. De hadde som utrolig mange nydelige malerier der nede. Skulle gjerne hatt med flere.

Akvarell på rispapir fra Singapore.

Noen kjempesøte minifrosker fra Costa Rica.

En til elefant jeg dro med meg fra Sri Lanka…..

Den malte jeg hvit.

Fra Filippinene.

Servert på et sølvfat 🙂 Jada, jeg synes at elefanter er flotte dyr. De er funnet litt forskjellige steder. Husker at den største er fra Gambia ihvertfall. Kommer ikke på hvor de andre er fra.

Skrivepult i solid tre fra Filippinene. Damen som står oppå pulten er fra Thailand.

Enda et møbel fra Filippinene. Giraffen er fra Elfenbenkysten og damen med krukken er fra Senegal.

Jeg har prøvd å være litt kreativ med den bunken (litt av den) av sedler jeg har fra rundtom i verden.

Litt keramik fra Guatemala. Skulle gjerne hatt mye mer, hvis det ikke var så tungt å få med seg.

Et nydelig sjakkbrett jeg fikk prutet ned til en god pris i Jerusalem. De hvite partiene er skjell.

Jeg tenker vel ikke at jeg egentlig er noen samler. Men det hender stadig at jeg kommer hjem med skjell eller steiner fra forskjellige strender jeg har vært på. Den kullsvarte sanden og steinene fra Island er bare så stilig 🙂

Det var bare noen av skattene mine. Ikke noe typisk IKEA-hjem dette altså.

Det ser kanskje ikke sånn ut, men det er faktisk ikke alltid jeg har noe med meg hjem fra turer :-). Helt sant.

Nå trenger jeg et større hjem hvis jeg finner flere skatter jeg bare MÅ ha.

#skatter #ferie #reiser #jordenrundt #interiør #møbler #samling

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “Skatter fra fjerne strøk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top