En magisk helg i Rondane

For et land vi bor i! Naturen i Rondane er helt magisk.

Vi kjørte fra Bergen torsdag formiddag og har overnattet i hyttene til Rondane spa.

Fra parkeringen ved nasjonalparken var det 6 km med grusvei inn til Rondvassbu hvor vi kunne begynne på stigningen til toppen vi hadde valgt oss ut.

Rondaslottet og Storeronden er under skyene her 🙂

Bakenfor disse toppene her ligger Veslesmeden, toppen vi skal bestige. Toppen er 2015 moh. Passet jo bra nå i 2015 🙂

De sier at Veslesmeden er den “snilleste” 2000 meters toppen i Rondane. Synes nå de 6,3 km opp fra Romdavassbu var tøff nok jeg da.

Flott utsikt mot Rondaslottet

Der ser vi endelig toppen 🙂

Her er bilde av veien vi har gått

Rondaslottet og Stortonden igjen.

Etter 3,5 (fra Rondavassbu) time var vi på toppen. Min første 2000 meters topp 🙂 Er så fornøyd. Det var litt av en opplevelse å stå der oppe å se utover. Ganske kaldt da men det tåler jeg en liten stund.

Etter å ha gått 2,6 mil den dagen var jeg ganske mørbanket i kroppen. Og fikk selvfølgelig solide gnagsår, selv om jeg tenkte skoene var gått skikkelig inn.

Det ble eneste langturen denne helgen pga gnagsårene. Men dette fristet til gjentagelse. Så neste år har vi plukket oss ut nye topper vi vil på.

Jeg som ikke ante at å samle på 2000 meter topper var en greie før for et par måneder siden 😀

#Rondane #nasjonalpark #Norge #fjelltur #topptur #Europa #jentetur #reise

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top