Nå er jeg på vei til Riga :-)

Etter bare 3 1/2 time søvn sto jeg opp for å rekke første flybussen til Flesland. Klokken var bare 2.15 på natten. Så når jeg løp til bussen var folk på vei hjem fra utestedene i byn.

Nå på morgenen er det over en time mellom hver flybuss, derfor måtte jeg ta bussen som gikk 3.25, selv om flyet mitt ikke går før 6.10. Man bør jo være på flyplassen to timer før avgang da, det klarte jeg akkurat. Flybussen i Bergen er ikke mye å skryte av. Er ufattelig treg.

Så sitter jeg her da… Prøver å tune meg inn på Riga. Jeg vet absolutt ingenting om Riga. Bare at byen er ved kysten og har en strandlinje. Ja, og at det er flere innbyggere enn Oslo. Folk sier gamlebyen er fin, men det er vel alt jeg har hørt om den. Det er meldt sol og opp mot 30 grader. Akkurat nå er det alt jeg trenger å vite 🙂 Det er surt og kaldt her i Bergen i natt ihvertfall.

Flyturen tar 3 timer. Håper jeg får sove hele veien, så jeg er litt mer uthvilt når jeg kommer frem.

#riga #latvia #reiser #reiseralene #ferie #storby

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “Nå er jeg på vei til Riga :-)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top