Litt shopping i Krakow

Jeg har hørt mangen ganger at det er utrolig billig her i Polen, men likevel blir jeg overrasket over at prisene ligger så langt under oss.

Middagene vi har spist her ligger på rundt 150 kroner. Og det er for oss alle tre!

Når jeg var på butikken å handlet inn litt brød og pålegg betalte jeg under en hundrelapp for det.

Det er jo nesten Asia priser her. Helt utrolig.

Minien er ganske så utålmodig på morgenen. Det er bare å få på seg klær og komme seg ut 🙂

Vi gikk gjennom gamlebyen, forbi slottet og ned til elven. Der er det en ildsprutene drage i parken. Vel, den sprutet litt ild innimellom, men selvfølgelig ikke når jeg sto klar med kamera.

Annabel var ikke veldig imponert, hun ville videre for å kjøpe is.

Når hun endelig sovnet i vognen sin fant meg og Celine frem til kjøpesenteret. Nå skulle det shoppes!

Vi var innom 3 butikker, så var jeg lei. Men jeg fant nå noen fine klær. Celine kjøpte bare to t-skjorter til seg selv og masse klær til Annabel. Helt typisk mamma 🙂

Etter middagen ble det mer løping rundt på torget og Annabel fikk flere venner. Her er hun litt lei av å bli tart bilde av hele tiden

Er ikke vandt til å løpe etter eller bære på en to-åring hele dagen lenger, så må innrømme jeg er ganske gåen tidlig på kvelden.

Men det er veldig koselig at jentene mine ville være med meg til Polen

 

#polen #krakow #reise #ferie #reisemedbarn #europa

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

4 thoughts on “Litt shopping i Krakow

  1. Så koselig innlegg fra Krakow :), fikk absolutt lyst på en langweekend der.Jeg er så ofte jeg kan på farten et eller annet sted i verden, men jeg har faktisk aldri vært i Polen, så det burde jeg kanskje gjøre noe med :).Akkurat nå koser jeg meg i Bangkok, for å senere dra ned til Hua Hin, og avslutte sommeren på Bali :).Nydelige bilder av prinsessen din <3

  2. passion4lifeandtravel: første gang jeg er i Polen nå. Fantastisk flott her. Kan anbefales 🙂 Kos deg i Thailand og på Bali. Sør-Øst Asia er favoritt destinasjonen min. Har vært i alle landene der. Kjenner jeg blir litt misunnelig på deg 😀

  3. Jeg har også et nært forhold til Sørøst Asia, både bodd i flere land her, som Indonesia, Singapore,Thailand og aller lengst i Malaysia, og reist masse rundt i de og andre land rundt <3 Så det er ikke akkurat noen nye destinasjoner vi skal til ;), men herlig for det <3. Vi har også hatt et familiehus i Hua Hin i 10 år <3 Vi er ikke altfor flinke til å reise hit, for sønnen synes det er såååå kjedelig, og vil aller helst alltid til ulike steder i USA, men i år har han med seg en kompis, og da synes han det er helt ok :). Så flott at du anbefaler Polen, da må jeg jo komme meg dit også :).Kos dere <3

  4. passion4lifeandtravel: Høres fantastisk herlig ut. Heldig dere :-). Jeg har bodd i Manila et år, savner Asia veldig. Maten, menneskene og klimaet selvfølgelig 🙂 Fortsatt god ferie. Vi er hjemme igjen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top