Vakre, iskalde Island

Det kjenntes ut som jeg kom hjem til sommer i dag når vi landet i Bergen. Hjelpe meg det var kaldt på Island. Jeg var skikkelig dårlig i går kveld etter båttur og bilturen opp til Gullfoss. Vondt i halsen og slapp i kroppen. Reisefølget mitt gikk til sentrum for å spise, mens jeg måtte bare legge meg.

Men likevel synes jeg vi har hatt en flott tur. Nå har vi bare holdt oss på sør-vest siden av Island. Mye ødemark her 🙂

Det bor bare 330 000 (nesten) mennesker her på Island og 60% av de bor i Reykjavik. Ikke så rart det var så lite bebyggelse rundt om da.

Vi har sett utrolig mye vakker natur på veien. Poster noen av bildene her.

Øverste er fra Den blå lagunen. Og den er virkelig blå altså. Fantastisk vakker.

Litt av havnen i Reykjavik

Den spesielle Hallgrimskirkja med statuen av Leifur Eiriksson foran

Her kom vi oss opp i klokketårnet

Kule bølgeblikkhus de har. Og kjempemorsomt språk. Vi har ledd mye av skiltene vi har sett. Her er et fint eksempel ; mexikoskur skyndibiti 😀 Hurtigmat altså 😛

Den svarte sandstranden. Det blåste sånn at sanden pisket oss i fjestet. Her MÅ jeg bare tilbake en gang. Forhåpentligvis når det er varmt engang.

På tur opp til Svartefoss. Arkitekten som lagde Hallgrimkirken fant inspirasjonen sin her. Den vakreste kunsten finner man i naturen

Tenk at jeg har vært med Vatnajøkull. Kanskje det blir vandring på breen når jeg skal tilbake engang?

Vet ikke hva dette fjellet heter, men det var stilig form på det

Biltur i ødemarken

Og så til slutt; turen vår til Geysir og Gullfoss.

Kanskje det samme skjedde når de fant på dette navnet 😀

#roadtrip #biltur #reiser #langhelg #island #europa #reykjavik #søstrepåtur

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top