Kongebyen Kandy, Sri Lanka

Kandy står på UNESCOs verdensarvliste. Det er en tidligere kongeby og var Sri Lankas hovedstad. Buddhistenes helligste tempel ligger her i byen. Fordi tempelet oppbevarer Buddhas tann!! Så da heter tempelet altså Tempelet med den Hellige Tann 🙂

Vi besøkte det tidlig på morgenen, før det ble overfylt av mennesker som ville tilbe og ofre til guden sin.

Templene ble bygget på 1500-tallet. Det har nydelige detaljer og utsmykkinger. Tok endel bilder her

Her er noen unge jenter som tenner røkelse og ber

 

Etter tempelet besøkte vi smykkebutikk, der de solgte edelstener fra Sri Lanka. Vi var også innom treskjærere og en tefabrikk. Lært masse idag om forskjellig håndtverk :-P.

På snekkerverkstedet bestilte jeg en håndlaget kiste og en litt stor elefant som de skal lage og shippe hjem til meg. Så om 2-3 mnd har jeg to nye nydelige håndlagete møbler fra Sri Lanka. Gøy å kjøpe noe helt spesielt til huset. Jeg har møbler fra Filippinene også hjemme, som jeg kjøpte når vi bodde i Manila.

Min søster og jeg tok en tur alene rundt i Kandy etter alle stoppene med hele gruppen. Vi er 27 stykker tilsammen. Må være ganske tolmodig når det er stopp med butikker, toaletter og alt dette. Synes jeg har vært kjempeflink i dag 🙂

 

Her er litt bilder fra Kandy

Nei, det må nok bli bilder fra Kandy litt senere i kveld. Nettet er veldig tregt her på hotellet nå.

Jeg er sulten og må få i meg noe middag.

 

#reiser #ferie #gruppetur #srilanka #kandy #søstrepåtur #asia #reise #kongebyen

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top