5 dager til neste eventyr

Å reise til Sri Lanka er noe jeg har drømt om siden jeg var 8-9 år. Da var jeg passepike for 3 små herlige barn som var derfra. Jeg var ofte hjemme hos de å spiste srilankisk mat og så på tamilske filmer. De ble ofte overrasket over at jeg forsto hva de snakket om når de snakket tamilsk seg imellom i familien.

Tror det var på den tiden min nyskjerrighet for andre land og kulturer ble vekket.

Nå får jeg endelig bli litt bedre kjent med landet jeg fikk en smakebit av i barndommen. Jeg er så spent.

Og ennå mer spesielt blir det nå når min svigersønn er 1/2 srilankisk og barnebarnet mitt da altså er 1/4 srilankisk 🙂 Lurer på om hun blir like nyskjerrig på landet som jeg.

Min søster er med meg på denne turen. Vi er blitt faste reisepartnere flere ganger i året nå. Veldig kjekt. Det blir en rundreise i regi av Albatros Travel med et veldig variert program. Hva og hvor vi skal får jeg skrive om etter hvert. Reisen begynner på mandag 16. mars. Jeg vet at dette blir en tur jeg aldri vil glemme.

#reiser #ferie #srilanka #asia #gruppereise

 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top