Vakre minner fra Kambodsja

Nå sitter jeg her å ser gjennom bildene mine fra Kambodsja. Det som gjorde sterkest inntrykk var selvfølgelig templene i Siem Reap. Helt ufattelig at disse enorme bygningene ble laget av mennesker for rundt 800 år siden. Mye vakrere og mer solid enn noe som blir bygget i dag.

Dette er noen bilder fra Angkor Wat. Kunne ønske nå at vi hadde brukt mer tid der inne. Dessverre er man ikke akkurat alene på sånne steder. Så det å kunne få gå litt uforstyrret og nyte synet er jo selvfølgelig helt umulig, men kjenner likevel at jeg kunne tenkt meg å funnet et sted å bare sitte å ta inn stemningen på stedet. Det får jeg gjøre neste gang jeg skal reise rundt i sør-øst asia.

Neste tempelplass vi besøkte var Angkor Thom. Det var ikke så stort som Angkor Wat, men like facinerende. Vi klatret opp og ned stupbratte steintrapper for å komme på andre siden av tempelet der tuktuken vår sto å ventet på oss.

Så besøkte vi de magiske templene i Ta Phrom. Det var som å gå i en labyrint. Masse trange ganger som ikke førte noe sted. Virkelig et spennende sted. Tror vi kunne vært der i mange dager å studert utskjøringene på de forskjellige templene. Helt ubeskrivelig vakkert.

Måtte bare ta med disse bildene fra elven Tonle Sap. Det er flere flytende landsbyer på elven. Ser ut som det er veldig fattige mennesker som bor sånn.

På “fjellet” i Siem Reap. Flott utsikt over rismarker og små landsbyer.

Siste bilde er fra stranden i Sihanoukville.

Det som er veldig trist er at jeg nå har vært i alle landene i Sør-Øst Asia. Og hvis jeg skal reise til alle landene i Asia så må jeg begynne å reise andre steder. Joda, det er jo ennå mange spennende land i Asia jeg kan besøke, men jeg vil nok komme tilbake til sør-øst. Om 4 uker reiser jeg f.eks til Sri -Lanka. Det tror jeg kommer til å bli en helt fantastisk opplevelse. Så blir vel Korea og Japan neste reisemål i Asia……… Men det blir ikke i år….. Resten av dette året er planlagt og booket 😉

 

#reiser #ferie #asia #kambodsja #templer #angkorwat #angkorthom #siemreap #sihanoukville #sørøstasia

 

 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top