I Lara Cofts fotspor ;-), Kambodsja

Det er nesten helt uvirkelig at jeg har vært å sett Angkor Wat nå. Jeg fikk frysninger når jeg gikk inn første porten. Dette har jeg drømt om en stund.

Vet ikke hvordan jeg skal plukke ut de beste bildene, men her får dere ihvertfall noen av de.

Første fra Angkor Wat

Dette er bilder fra mobilen, de fineste er på kameraet mitt. Så jeg poster fler når jeg kommer hjem.

Her er fra Angkor Thom…

Og så sist, men ikke minst var vi å så templene der Tomb Rider er spilt inn. Gøyt å gå i fotsporene til Angelina 🙂

Dette er altså Ta Phrom

Vi traff en søt liten jente der inne som samlet bokser og solgte armbånd for 1 US$.

Resturanten vi spiste lunsj på serverte diverse mat med krokodille eller slangekjøtt. Det fristet ikke så veldig i dag, så jeg bestilte vårruller med grønnsaker 😀

 

Som sagt vi har hatt en fantastisk dag. Vi ville avslutte den med middags-buffet og kambodjansk danse-show. Akkurat det var ikke noe imponerende. Det var et flott sted med fin mat sikkert. Men det var alt for mangen folk der. Sikkert oppunder 7-800 gjester. Når dansen begynte fortsatte alle å forsyne seg av mat og skravlet som bare det. Så ble litt skuffet. Kan ikke anbefale det. Bedre å finne et utenfor byen tror jeg.

Dagene går alt for fort her. På tide å legge seg igjen og være klar for nye eventyr i morgen.

#reiser #ferie #templer #kambodsja #angkorwat #angkor #thom #siemreap #asia #unesco #jentetur

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top