Båttur på Tonle Sap, Kambodsja

Etter en altfor kort natt med lite søvn gikk turen til Siem Reap. Jeg har ikke klart å snu døgnet ennå, så jeg sovner ikke før sent på natt.

Vi måtte ta tuk tuk ned til havnen kl 7 i morges.

Turen oppover Tonle Sap elven og over den enorme innsjøen tok nesten 7 timer. Båten vi kjørte lignet litt på en ubåt, helt lukket med små vinduer på siden. Men vi klarte å lage oss en plass helt foran ute. Ikke noe særlig bra standard. Vi hadde bare betalt 35 usdoller for turen, så vi kunne vel ikke forvente all verden 🙂

Det var spennende å se alle husene og hvordan de levde langs elven. Mange flytende landsbyer oppover.

Når vi endelig kom frem til Siem Reap var vi sliten, tørst og kjempesulten.

Vi hadde jo ikke mat med oss på turen og det gikk ikke an å kjøpe på båten. Eneste de solgte var cola og øl. Ikke noe av det fristet. Heldigvis hadde jeg med en liten flaske vann.

Nå har vi vært litt rundt på nattmarkedet her i Siem Reap. Masse nydelig håndtverk her. Har bare handlet en liten elefant. Jeg har sluttet med å kjøpe mye suvenirer. Pakker det jo bare vekk likevel.

Her er noen bilder fra elven. Så er det å finne puten igjen. I morgen blir det endelig tur til Angkor Wat og andre templer. En stor dag i morgen altså

Det er faktisk en elv, selv om det ser ut som vi kjører på sand 🙂

#reise #ferie #båttur #kambodsja #tonlesap #innsjø #elv #asia #siemreap #phnompenh #jentetur

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top