Skal vi ta grillet slange til kvelds eller? Kambodsja

Jeg har sagt lenge at når jeg kommer til Kambodsja skal jeg smake på tarantell. Jeg prøvde å finne det på dette “gatekjøkkenet”. Men her hadde de mange andre delikatesser, som grillete småfrosk (helt foran), sneiler, reker, skjell, forskjellige ekle egg, grillet slange og diverse annet som var umulig å se hva var. Ikke noe tarantell altså, jeg kunne puste lettet ut for denne gang 😀 Det fristet ikke med noe annet. En annen turist kjøpte seg noe småplukk der og ble instruert om hvordan han skulle spise det. Frykten lyste av han.

Vi gikk på en fin resturant for å spise middag istedenfor. Jeg bestilte grillet fisk med sitrongress og dette var det jeg ble servert (se bilde). Ser ut som noe kattene til min søster gulpet opp. Fikk litt sjokk da jeg så det. Kelneren merket det nok og begynte å le. Så jeg måtte prøve å holde masken igjen når jeg smakte på det. Det var faktisk ikke ille, men jeg ville ikke spørre hva jeg faktisk spiste. Det vil jeg bare ikke vite.

Lunsjen tildigere var ihvertfall knallgod og veldig spicy. Kylling med sitrongress og chili.

Venninnen min har bare valgt safe ting. Loff med ost og skinke til frokost. Pizza margarita eller pasta bolognes til lunsj og middag 🙂

Jeg pleier ikke være veldig tøff når det gjelder mat jeg heller men helt europeisk gidd jeg ikke spise. Mat er klart en del av opplevelsen.

Ellers i dag har vi trakket litt rundt i Phnom Penh og vært en liten stund med bassenget. Her er utsikten fra takterassen på hotellet.

Allerede i morgen reiser vi videre opp til Siem Reap. Denne dagen har flydd. Vi skal med båt som tar 6 timer. Håper det holder å smøre seg med faktor 30 :-/.

Vi reiser fra hotellet kl 7 i morgen tidlig, så det er vel på tide å finne puten.

God natt til alle der hjemme i vinterland 🙂 (her har det vært 34 grader i dag forresten ;-))

#reiser #ferie #kambodsja #asia #phnompenh #jentetur

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “Skal vi ta grillet slange til kvelds eller? Kambodsja

  1. Mange fine bilder, jeg har alltid ønsket å kunne dra til et land der jeg kunne prøve mange rare retter. Vet ikke hvorfor men det er vel utfordringen,hehe ;p
    Jeg har forresten en giveaway på bloggen, ta gjerne en titt! Ha en fin dag videre!:D

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top