Ut på nye eventyr :-)

Nå er jeg inne i siste døgnet på jobb for denne gang og jeg skal ut å reise om to dager. Friperioden min denne gangen skal jeg tilbringe i Kambodsja. Endelig skal jeg til Asia igjen sammen med en venninne 🙂

Vi flyr fra Bergen på tirsdag, mellomlander i London og Hong Kong før vi lander i Phnom Penh, så det blir en lang reise. Planen er å være i Phnom Penh to dager først og så komme seg videre med buss og båt til Siem Reap. Beundre alle templene i Angkor. Der blir vi 3-4 dager før vi reiser sør igjen til kysten til en by som heter Sihanoukville for å være litt på stranden. Det er i hvert fall tanken nå, så får vi se om det er sånn det blir. Kanskje vi vil være flere dager i Phnom Penh eller Siem Reap. Vi får se…. Eneste jeg har booket er de to første dagene på hotell i Phnom Phen og de første dagene i Siem Reap. Jeg liker å ha det litt åpent 🙂

Det kommer til å bli spennende i hvert fall.

Det er så deilig å kunne reise vekk fra dette drittværet vi har i Bergen nå. Kaldt, mørkt, vått og ufyselig…. Januar / februar er alltid perfekt tid å reise til solen igjen. Ned til rundt 30 grader blir herlig.

Jeg har allerde klart å gå 7 ganger på Stoltzen av de 100 som er målet i år. Da ligger jeg godt an til å klare det.

Da håper jeg at det er bra internett dekning på hotellene så jeg kan blogge litt på kveldene og poste noen vakre bilder fra Østen.

#reise #asia #Kambodsja #ferie #jentetur

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

3 thoughts on “Ut på nye eventyr :-)

  1. Det er så flott å lese og følge deg på dine fantastiske reiser.Så flott å fritt det må føles.Unner deg hver dag og hver time med nye inntrykk og spennende mennesker.God tur.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top