Nytt år, nye eventyr :-)

Ja, da er snart 2014 over og vi går inn i et nytt år. Jeg har bestemt meg for at det skal bli det beste året jeg har hatt på lenge 🙂

Det starter med at jeg flytter til byen igjen i en flott leilighet. Føler jeg har vært mer på bussen det siste halvåret enn jeg har vært hjemme. For ikke å snakke om hvor mange timer jeg har ventet på busser fordi de kommer for sent, de går før tiden, de går ikke i det hele tatt pga motortrøbbel eller fordi bussene for all del ikke skal korrespondere. Og så nekter jeg å kaste bort penger på å kjøpe meg bil 😛 Så da er det bare en ting å gjøre…… Flytte tilbake til byn.

Jeg savner å gå ut døren og komme meg til et av byfjellene til fots. Nå kan jeg det igjen snart. Så i 2015 blir målet 100 ganger opp Stoltzen (klarte 60 i år) Så mye har jeg savnet det altså 🙂

Har selvfølgelig som mål å gå alle de andre fjellene i Bergen også. Pluss Kjerag, som jeg ikke fikk tatt i år, og en tur til Trolltungen. Kanskje noen andre toppturer rundt i Norge også??

Det blir selvfølgelig flere spennende reiser i 2015. Nye land å sette føttene på 🙂 Tenkte at hvis jeg er flink med penger og finner billige flybilletter så vil jeg ta en liten tur hver 6. uke. Det må vel være passelig med reising vel 🙂

Første turen blir Kambodsja om nøyaktig en måned, sammen med en venninne. I mars reiser min søster og jeg til Sri Lanka (noe jeg har drømt om siden jeg var 8-9 år) . Island står for tur i mai. Da blir det igjen meg og min søster, men håper å få med andre i familien. Det blir bare en helgetur der vi leier bil og kommer oss litt rundt på egenhånd. I slutten av juni reiser jeg alene til Polen i noen dager.

Fra juli har jeg ingen planer, men ønskelisten er lang, så jeg finner nok på noe.

Ellers er vel målet for det nye året å bare være til stede her og nå ( når jeg ikke planlegger hvor jeg skal der og da). Utenom jobben prioritere tid sammen med de jeg er glad i.

Takk for det gamle alle dere som leser bloggen min og et RIKTIG GODT NYTT ÅR

#REISER #PLANER #NYTTÅR

 

 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “Nytt år, nye eventyr :-)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top