Bilder fra Mexico

Det er litt over en måned siden jeg kom fra Mexico. Det føles egentlig mye lenger siden. Jeg synes dagene og ukene går seint nå i denne mørke årstiden. At jeg opererte ut galleblæren og må holde meg litt i ro i den nærmeste uken hjelper jo heller ikke. Forferdelig kjedelig.

Men nå skal jeg ihvertfall laste ned noen fine bilder fra Isla Mujeres og varme meg litt på de gode minnene.

Det var så mange flotte malerier på bygningene her på øyen. Virkelig kreative folk som bor her.

Denne broen gikk ut til en liten privat øy. Vi fikk ikke komme i land der, det var bare å snu.

En port inn til ingenting…………..

På vandring over øyen. De fleste kjørte rundt med golf-biler her, men vi var tre damer som ville gå på tvers av hele øyen. Øyen er bare 7 km. Men vi brukte jo litt tid da siden vi måtte ta bilder av alt vi så.

Her er vi komt helt til sør-siden.

Det var en stor park her med mange statuer.

Et gammelt maya-tempel som var bygget til fruktbarhets-gudinnen.

Litt røffere vegetasjon her på sør siden. Flotte klipper og kaktuser.

Vi trakket innom skilpadde-akvariumet. De hadde andre skapninger der også. Jeg turte å holde en troll-krabbe………..

Denne ville jeg ikke holde. En kjempesnegle med øyne på stilker.

Min søster fikk holde en stakkers skilpadde 😀 Den så ikke så glad ut…….

Det var massevis av pelikaner her.Her står en å speider etter delfinene. Det var flere av jentene som svømte med delfiner og hai. Kunne godt ha tenkt meg det jeg også, men er litt pysete i vann. Så jeg bestemte meg for at på den siste reisen jeg skal ha i mitt liv blir det svømming med hai, og så takk for meg 😀 Det er jo en del år til ennå.

På utflukten til Chichen Itza stoppet vi for å svømme i en grotte. Et nydelig sted som er verdt et stopp om man kjører forbi.

Så var vi kommet fram til Chichen Itza. Som jeg har skrevet før så var ikke disse ruinene så fantastisk som de vi så i Tikal eller Copan. Men det er gøyt å ha vært her. Absolutt verdt et besøk dette også når man først er i Cancun.

Et siste blide fra skumringen på stranden. 12 dager var nok på den lille øyen. Jeg har vel solt meg og badet mer enn jeg har gjordt på ferie noen gang. Skulle vi vært der lenger måtte vi ha reist litt rundt i landet tenker jeg. Men det var en herlig tur med bra trening og godt selskap. Kanskje vi treffer noen av jentene igjen på en annen tur en gang. Man vet aldri 🙂

Savner virkelig sol og varme nå. Dette var det 49. landet jeg besøkte. Om 1 1/2 mnd besøker jeg mitt 50. Da reiser en venninne og jeg til Kambodsja. Gleder meg veldig til det selvfølgelig.

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “Bilder fra Mexico

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top