Bilder fra Moster, Bosnia Hercegovina

Det ble ikke mye bilder fra Moster dessverre. Hadde bare vært der i 20 minutter før himmelen åpnet seg. Det var en nydelig liten by i Bosnia. De som husker litt fra krigen på -90 tallet husker at Moster var bombet sønder og sammen. Vi så en del tegn til det utenfor den gamle bydelen, men her inne var det meste bygget opp igjen.

Rundturen fra Dubrovnik og inn i Bosnia Hercegovina tok 12 timer. Synes det var vel verdt å bruke dagen på den turen.

Jeg var også inne i moskeen på bildet. Første gang i mitt liv jeg har satt mine bein i en moske. Ikke veldig spennende. Et stort rom med masse tepper på gulvet 🙂

Den berømte broen i Moster. Jeg har jo postet litt bilder tidligere og skrev litt mer om den, så ingen vits å gjenta meg selv.

Selvfølgelig var det drøssevis med suvenirbutikker i alle gatene. Mye flott håndtverk, men jeg kjøpte ingenting her.

Så kom regnet……. Oversvømmelse på 5 min…Så da sto jeg værfast under et tak. Kjedelig

 

Som sagt vel verdt et besøk. Jeg betalte 400 kroner for denne dagsturen, synes ikke det var noe å si på. Dette var det 47. landet jeg har besøkt. 22 i Europa.

I morgen tidlig reiser min søster og jeg til Budapest i Ungarn. Nytt land og nye inntrykk. Vi blir der til fredag. Vi tenker vel at utenom byvandring vil vi benytte oss av kurbadene de er kjent for. Blir herlig med en skikkelig dametur. Og ikke minst……Det er meldt 26 grader når vi lander der i morgen 😉

 

#reise #ferie #Bosnia #Hercegovina #Europa #reiseralene #Moster
 

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top