En flott dag i Montenegro

Har hatt en kjempedag i Montenegro. Bussen plukket meg opp kl 7 i morges og jeg var tilbake på hotellet litt før kl 21.

Så nå har jeg sett det beste av Montengro tenker jeg. Middelalderbyer, masse fjell og stender.

Jeg poster bare litt bilder nå, så kan jeg heller skrive litt mer en annen dag. Er stuptrøtt nå og skal like tidlig opp i morgen. Da skal jeg litt rundt i Bosnia-Herzegovina.

Kotor er en by fra før år 1000! som står på UNESCOs verdensarvliste selvfølelig. Helt fantastisk flott. Blir helt satt ut av alt jeg ser rundt meg.

Kirken ble bygget i 809 og restaurert (bygget opp igjen etter kriger og jordskjelv) i 2009.

Vi kjørte videre opp på 1200 moh. 27 sinnsyke krappe svinger oppover med buss!!! Det var nervepirrende. Trollstigen i Norge er jo ingenting i forhold. Utsikt til Kotor bukten og Kotor.

Så kjørte vi ned igjen på andre siden og kom til en annen by som heter Budva. Den har også en festning med en gammel bydel i ( poster mer senere).

Det jeg ville fortelle var at jeg så Steven Seagal her. I Montenegro av alle steder!!!! Og i et høl som Budva :-P. Jaja, så jo ut som han fikk være noen lunde i fred da. Ingen skrikende fans etter han, men utenom bodyguardene var det en liten hale etter han. Litt gøy opplevelse da.

Som sagt jeg får skrive litt mer om Montenegro en annen dag. Har masse fantastiske bilder også. Men….Må sove nå 🙂

 

#reise #ferie #rundteise #kroatia #montenegro #dubrovnik #kotor #budva

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top