En flott kveld på by-muren, Dubrovnik

I går ettermiddag/ kveld gikk jeg en runde på bymuren rundt Dubrovnik.

Det kostet 100 kuna (ca 110 norske) å komme seg opp der. Det var virkelig verdt pengene. Tror det må være den flotteste opplevelsen jeg har hatt i Europa.

Jeg klarer ikke å finne ut hvor langt det er rundt, men muren er ihvertfall opptil 12m tykk og 25m høy.

Det tok over 1 time å gå rundt hele. Selvfølgelig med masse fotografering på veien.

Stradun, hovedgaten i gamlebyen.

Onofrios store fontene er fra 1400-tallet

Dubrovnik er nå en av Europas best bevarte middelalderbyer.

Dette er en av de vakreste utsiktene jeg har sett. Helt fantastisk. A must-do when in Croatia.

Litt av gamle havnen (har bedre bilder på kameraet)

Fikk med meg solnedgangen også. Det var planlagt faktisk! 🙂 Men akkurat på den siden var muren så høy at jeg ikke fikk noe bra bilder. Kan anbefale på det sterkeste å gå på kvelden. Er sikkert enda mer fantastisk for de som har fotografering som lidenskap. Å se lyset og fargene forandre seg på hustakene var helt magisk.

Tid for middag. Fant en herlig meksikansk resturant i en av gatene 🙂

Pileporten 🙂 Hovedinngangen til byen.

 

Jeg gikk hele veien hjem også. Funnet et par snarveier nå, så det tar bare en times tid. Som vanlig blir det mye trakking når jeg er på tur, men det er jo eneste trimmen jeg får på en uke.

Det er ikke særlig billig med hotellet her i Dubrovnik og jeg ville ikke spandere på meg et med gym og svømmebasseng. Så da må man bevege seg så mye man kan ellers 🙂

 

Da er jeg klar for en ny dag. Tenkte meg ned til havnen for å se om jeg kan ta båt et eller annet sted 🙂

 

#reise #ferie #dubrovnik #kroatia #unesco #byvandring

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top