Har det ikke ille her i Kroatia

I dag har jeg lært noe nytt, som jeg skal prøve å ta med meg resten av livet :-P. Km i luftlinje kan være noe helt annet enn de kilometerene du faktisk må gå på veien 😛

I så fall er hotellet mitt 2,4 km utenfor bymuren til Dubrovnik, så det burde jo gå greit å komme seg inn der. Jeg gikk ihvertfall 3 ganger de 2,4 kilometerne.

Men hva gjør vel det, jeg hadde jo hele dagen på meg

Det første jeg måtte gjøre selvfølgelig var å komme meg opp på en topp. Banen går opp til ca 420m.

Dubrovnik er helt magisk. Mye mindre enn jeg forestilte meg, men også mye mer spesiell.

Her er jeg nede fra fjellet igjen og går inn i gamlebyen.

Så spesiellt med de trange gatene og alle trappene.

Det hender jeg nesten mister pusten når jeg går i noen trange smau hjemme i Bergen, men har aldri sett noe så vakkert som de som er her.

Her satt jeg meg ned på den gamle havnen. Herlig å bare sitte å nyte varmen og se på folkelivet rundt meg.

Hele dagen gikk på fjelltoppen og i gamlebyen. Det er enormt med turister i denne byen. Synes litt synd på de som faktisk bor her. De må jo føle de er helt på utstilling.

Jeg har kjøpt meg nytt kamera, så jeg skal poste noen flotte bilder når jeg kommer hjem igjen. Blir litt bedre kvalitet på de enn disse mobilbildene.

Det er allerede kveld. Denne dagen har bare flydd. Kanskje jeg skal finne en strand i morgen?

#reise #ferie #kroatia #croatia #dubrovnik #sommer #reiseralene #europa

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top