Hjemme igjen fra Malaysia

Flyturen hjem gikk utrolig fort. Først var jeg litt bekymret for at jeg ikke skulle rekke flyet i Bangkok, for datasystemet i Kuala Lumpur var nede, så det tok 2 timer i kø for å sjekke inn manuelt.
Heldigvis var jeg tidlig på flyplassen.
Fra Bangkok til Oslo gikk det som en drøm. Jeg hadde hele seteraden for meg selv og kunne legge meg ned å sove.
Men de 3 timene jeg måtte vente på Gardermoen var kjedelig altså.
Jaja, jeg kom meg nå hjem til slutt.
Min datter og samboer kom å hentet meg på Flesland.
Så herlig å se de igjen. Barnebarnet mitt ville bare leke med meg hele tiden :-). Hun er så nydelig.

Siste kvelden min var jeg i gaten der de grillet mat. I hele gaten nedover var det bord og stoler hvor du kunne sette deg å spise. Det var noen som kom rundt med menyer og løp rundt til de forskjellige gillene og hentet det du ville ha. Enkelt og greit.
Jeg spiste ikke her. Har vært litt dårlig i magen innimellom så jeg tok rett og slett ikke sjansen siden jeg skulle fly hjem dagen etter.
Jeg pleier å ta magevaksine når jeg reiser på sånne turer, men det hadde jeg ikke denne gangen. Angrer litt på det.

Satay. Vet ikke hva de ikke grillet her.
Ser utrolig godt ut men hygienen er ikke noe særlig. Og trafikken er ganske tett i disse gatene. Mye forurensing.

Alle typer frukter blir også solgt her. Dette er den berømte durian. Kongen av tropiske frukter. Den stinker råttent for å si det mildt. Det er ikke lov å ta den inn på hoteller, offentlige bygg eller transport.
De sier den smaker helt fantastisk. Etter alle disse gangene jeg har vært i Asia har jeg ennå ikke smakt på den. Ja, jeg er litt pyse når det gjelder mat :-D.
Next time… Kanskje.

Jeg spiste heller min siste middag her på fredag på Hard Rock Cafe.

Jeg bestilte satay med peanøttsaus som jeg måtte sende ut igjen to ganger fordi kyllingen ikke var gjennomstekt.
Da bestillte jeg heller bakt potet med kalkunbacon. Tar ingen sjanser.

Kontrastene var store i denne byen. Rundt finansstrøket ved Petronas tårnene var bygningene moderne til Chinatown og ikke minst Bintang strøket der gatene bare var kaos med mangen eldre bygninger.

Og vegarbeid alle veier

Dessverre mangen prostituerte her også. De sto i denne gaten fra tidlig på dagen til sent på natt. Jeg måtte gå gjennom denne gaten hver gang jeg skulle ut eller inn på det siste hotellet mitt.

Litt kunst utenfor et “massasjested”. Synes det var rart at de bare prøvde å få inn menn der 😛

Har vært noen fine dager i et spennende land. Lett å kommunisere for omtrent alle snakker engelsk. Til og med seg imellom. Sikkert fordi det er så blandet folkeslag som bor her. Mangen kommer opprinnelig fra India, Kina eller Saudi-Arabia faktisk.

Det var mitt 13 land i Asia (jeg regner ikke med Tyrkia). Kun 25 igjen :-D.
Tror Kambodsja blir neste til Asia. Men før det planlegger jeg noen andre turer, som jeg vil skrive om senere 🙂

Gullet mitt skulle bare leke og tulle seg når jeg kom hjem.