Ny dag i Penang

Jeg har klart å ligge å steike meg i 3 timer til i dag. Flink 🙂
Det var ikke så ille varmt i dag. “Kun” 32 grader, men litt skyer og litt vind innimellom.

Jeg så på kartet at det var Hard Rock cafe her på øyen.
Den måtte jeg bare besøke.
Jeg tenkte jeg kunne gå siden det bare var litt over 5 km, men det måtte jeg bare gi opp. Livsfarlig å gå på disse veiene her.
Fotgjengere blir det ikke tatt hensyn til, så jeg måtte bare stoppe en taxi.

Menyen er nesten den samme som i resten av verden, men noe malaysisk mat også.
Gikk for kjent og kjær fajitas :-). Og som alltid må jeg ha en Corona når jeg er på Hard Rock cafe.

Etter middagen gikk jeg ned til stranden. Og for en strand det var her! Det var visst på denne siden jeg skulle bodd.
Vet ikke hvor mangen kilometer den er men var lang. Jeg gikk her et par timer å ruslet før nattmarkedet åpnet.
 

Her brukes stranden til aktiviteter. Paragliding, ridning, ballspill og vannsport.
Så ingen som solte seg. Veldig kjekt å se på livet rundt seg 🙂

Måtte le litt for meg selv når jeg så et par komme gående. Hun i svart burka. Mannen tok bilde av henne. Hun så på bildet og var tydeligvis ikke fornøyd, så mannen måtte ta nye flere ganger.
Hva i all verden kunne bli feil? Kunne jo såvidt se øynene hennes.
Litt morsom.
 

Har vært en herlig dag. Ventet for å se solnedgangen før jeg gikk på markedet.
Så nydelig.

Nattmarkedet gikk jeg fort gjennom. Samme varene jeg har sett 1000 ganger, alt fake.
Har ingen behov for å handle noe heller.

Nå slapper jeg av på hotellet. Tror jeg skal klare å sovne til normal tid i dag, så mye som jeg har trakket.

#reise #reiseralene #ferie #asia #malaysia #strand #penang #paradis #norskereiseblogger

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “Ny dag i Penang

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top