Endelig i Kuala Lumpur :-)

Nå er jeg i Malaysia :-)))))….
Elsker den følelsen når jeg lander i Asia. Varmen som slår mot meg, lukten og alle smilene.
Det er 35 grader her nå klokken 9 på kvelden.

Flyet landet på flyplassen kl 12.15, men den ble over 2 før jeg var komt meg til hotellet.
Byen ligger over 4 mil fra flyplassen. Ser ut som det ennå er mye jungel her i Malaysia og mye nyplantet områder.

Taxisjåføren fant ikke hotellet så vi kjørte rundt å rotet litt. Selv om han var helt sikker på at han visste hvor det var når jeg satt meg inn i bilen.
Her bruker de takstameter, men han fikk ikke alt han forlangte, så det ble en liten diskusjon der.
Men uansett ble det ikke særlig dyrt. Jeg gav han 70 ringgit, som er litt under 140kr.
100 malaysiske ringgit er altså litt under 200 norske. Veldig greit å holde oversikt over pengeforbruk da 🙂

Jeg har bare vært ute et par timer. Gjordt meg litt kjent i nabolaget.
Var så sliten etter reisen at jeg sov et par timer når jeg kom frem.

Litt kult innredet dette hotellet. Jeg bor på WOLO hotel midt i den travleste shopping-gaten, Bukit Bintang. Veldig fint hotel.

Fontene utenfor det største senteret, Pavilion.

Måtte inn å se litt :-). Det var gedigent.
Dette er utsikten ut mot gaten.

Første måltidet mitt her i Malaysia. Thai style stekt ris med mangosalat og hot kylling. Ikke så verst.

Er ganske ør i hodet ennå av reise og jetlag. Føler at jeg gynger når jeg sitter meg ned.
Det blir en tidlig kveld på meg. Når jeg har fått meg en god natts søvn skal jeg rundt å trakke noen kilometer i morgen.
Til nå kjennes det ihvertfall bra ut :-). Tror jeg kan gå trygt rundt her.

#reise #ferie #reiseralene #malaysia #asia #kualalumpur #storby #norskereiseblogger

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top