Hjemme bra – borte best…

Av en eller annen grunn har jeg aldri følt meg skikkelig hjemme noe sted.
4 år er det lengste jeg noen gang har bodd noe sted.
Har det noe med at vi flytten endel da jeg var barn eller at jeg aldri har hatt et trygt hjem?
Sikkert en kombinasjon av begge deler.

Jeg kan trives godt der jeg er, men etter en stund må jeg videre.
Ofte savner jeg et sted hvor jeg bare vet at her vil jeg ha det godt og trives resten av livet.

Etter en uke på jobb fra i morgen av tar rastløsheten meg en uke til Mallorca. Skal reise rett fra jobb til flyplassen å treffe reisefølget mitt 🙂
Er altså ikke hjemom på 2 uker nå…

Og så…. Når jeg kommer hjem skal jeg pakke og flytte ut av byn igjen 😀
Var sikker på at når jeg flyttet inn her for nøyaktig 2år siden at dette ville være det perfekte sted for meg.
Nær byfjellene og lett å treffe venner i byn.
Stort sett har det vært bra. Men begynner å føle meg litt innestengt. Trafikk og støy hele døgnet. Ingen hage å gå ut i når det er sol.
Blir for mye folk rundt meg rett og slett.
Jaja, nå har jeg prøvd det også.
Fremdeles på leting 🙂

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

3 thoughts on “Hjemme bra – borte best…

  1. Det var da voldsom for ei flying da! ;o) Jeg har ikke flytta mye i mitt liv. Flytta inn i barndomshjemmet mitt da jeg var to og bodde der til jeg flytta hjemmenfra som 17 åring. Ellers har jeg bare bodd fire plasser i mitt liv. Men å reise, det liker jeg, og jeg savner ikke å komme hjem igjen heller. Selv om det er godt å ha en trygg base som står der og venter.
    God ferie – igjen! :o)

  2. Hi Linda……Your blog is great reading……I believe that ‘Home is where the heart is ‘……your heart seems to be out their exploring,so its no surprise you dont feel home any place here in norge. ;)…….maybe this will soon become another place you visit and somewhere else your base??……..he he……know the feeling:).Happy travels!!Heather

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top