Siste dagen i Praha

Vi har trakket ganske mye utenfor turist områdene i dag.
Det har regnet endel, da er det jo ikke så kjekt å gå rundt.
Men vi har nå likevel klart 5 timer til nå 🙂

Vi gikk forbi nasjonalteateret.

Så fant vi en ny katedral på en haug. Lå et stykke utenfor sentrum i en stor park.

Jeg likte dørene på kirken. Ganske så fargerike.

Så kom vi ned igjen til elven og gikk over på andre siden.
Jeg har lest om en flott fontene som skulle være der i nærheten, men den finner vi ikke.

Litt mer bissar gatekunst.

Siste bildet mitt fra elven. Tror jeg…..

Vi lot oss friste. Men disse kakene ser mye bedre ut enn de virkelig var. Ikke laget i dag ihvertfall.
Skuffende.

Nå har vi bestilt oss massasje. Må vente en time her på hotellet før vi går bort.
Lenge siden jeg har hatt massasje, så det gleder jeg meg til.

Siste kvelden vår her nå. Om å gjøre å skvise det beste ut av den :-).
Blir nok en bedre middag etter massasjen og noe godt å drikke kanskje.

Flyet går hjem kl 12.50 i morgen, så da blir det nok bare en sen frokost og rett på flyplassen.
Deilig å ta livet med ro.

#praha #tsjekkia #storby #reise #ferie #søstrepåtur

PS Se gjerne flere bilder jeg har lagt ut på instagram limi70

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

3 thoughts on “Siste dagen i Praha

  1. Heldige er dere som har et fly som går såpass seint. Når vi skal dra fra Gdansk går flyet før klokka 6. Så den natta på hotellet er nesten bortkasta. Fine bilder. :o) La deg til på Instagram nå.

  2. Marit: uff, kl 6. Kjedelig når man må reise så tidlig ja. Prøver alltid å booke fly hjem på ettermiddag eller kveld, men det er jo ikke alltid det går da.

  3. Vi er bare glade for at det faktisk går et fly fra Kjevik, som er vår nærmeste flyplass. Det er ikke så mange plassene en kommer derfra ..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top