En uke på jobb

Mandag;
Når jeg begynner på jobb mandag kl 9.00 er jeg ikke ferdig før neste mandag kl 13.00
Jeg bor altså på jobb i litt over 7 døgn.
Utenom 8 timer hvile på natten har jeg 2 timer hviletid på dagen.
Disse 2 timene bruker jeg ofte til å gå på fjellet.

Etter 4 timer med veiledning og overlappingen på mandagen er det godt å komme seg ut å lufte “vettet” og samle tankene for en nye ukes innsats.
Så denne dagen tok jeg med meg en av pasientene, eller elev som vi sier, på Damsgårdsfjellet.
En flott topptur i det nydelige været.
Så da kan jeg stryke enda et mål som er nådd for 2014 🙂

Tirsdag;
Etter morgenmøte tok jeg ut hviletiden min. Tirsdagen er ofte en travel dag med terapi-gruppe på kvelden. Så da er det bare å få seg en tur når man har mulighet.
Jeg gikk opp Stoltzen. Det er like tungt ennå selv om jeg har gått endel ganger nå. Må visst jobbe mer med vekten min. ..
Etter terapi-gruppen var det en av elevene som ville gå den turen, så jeg hev meg på da også!!!!
Stoltzen to ganger på en dag. Da hadde jeg gått 15 av de 50 gangene jeg skal gå i år.

Onsdag;
Som oftest etter et langt og intenst behandlingsmøte denne dagen pleier jeg å være så fylt i hodet at jeg bare går hjem å sover litt i hviletiden min.
Møtene har vi i administrasjonen vår i byn, så da er det jo bare 10 min for meg å gå hjem.

Jeg hadde avtale om fjelltur med elev denne dagen også, men det var andre elever som måtte prioriteres nå.
Sånn er det ofte på jobb. Ikke alltid lett å planlegge når vi har 9 elever med forskjellig behov og 2 ansatte på kveldene.

På bildet ser jeg bort på Murhjørnet der Helse Bergen har administrasjonen og poliklinikken til AFR ( avdeling for rusmedisin ).

Torsdag;
På formiddagen fikk jeg gjordt det godt igjen. Jeg tok med meg eleven på Stoltzen igjen.
Det blir gode samtaler når man går sånn ute i naturen.
Noen ganger tenker jeg at det er den beste terapien jeg gir.
Istedenfor å alltid sitte på et rom å ha de dype samtalene.
Samtaler har alltid en annen optimisme og fremdrift når man har kavet seg opp på en topp 🙂
Herlig.

Vi så en hoggorm på toppen. Vakre skapninger.

Fredag;
Fredag var litt av en dag.
Etter noen intense dager her på jobb, ble det plutselig rolig.
Og så skjedde det mye i min familie. Min mellomste bror giftet seg og min eldste bror ble pappa igjen til en liten jente.
Heldigvis fikk jeg avspasert noen timer på kvelden, så jeg kunne få med meg kaffen i bryllupet.
Det er ikke alltid lett å jobbe sånn som jeg gjør når det skjer så mye i familien.
Det er ofte selskaper jeg går glipp av.
Men sånn er jo livet. Fordeler og ulemper med alt.

Lørdag;
Etter noen samtaler, helgehandling og rapportskriving fikk jeg meg en ny tur på Stoltzen.
Nr 17 av 50 :-). Er godt igang nå.
I bryllupet i går traff jeg min onkel som sa at når han var 50 år gikk han Stoltzen på 14,20 minutter.
Han mente at det burde jeg også klare. Jeg lovet å ringe han når jeg slo hans rekord :-D.
Tviler på at det skjer noen gang. Men man trenger jo noe å strekke seg etter 🙂

Søndag;
Vi pleier å ha litt felles-aktivitet på søndagene. Men i dag ble det bare meg og en elev som gikk tur på Ulriken.
De fleste som bor her på huset er i 20 årene og mye sprekere enn meg, så jeg hang godt etter oppover fjellet i dag.
En flott tur. Faktisk et par år siden jeg har gått opp Ulriken.

Nå er det bare et døgn igjen av arbeidsuken min. Det gjenstår å skrive ennå mer rapporter, ha et par samtaler og vaske avdelingen før neste team kommer på i morgen.

Etter veiledning og overlappingen mandag pleier jeg å gå rett hjem å sove et par timer.
Det er veldig kjekt å jobbe som jeg gjør (nå har jeg jo bare skrevet de koselige tingene jeg gjør på jobb), men ganske så travelt til tider.

#arbeidsuke #fjellturer #bergen #jobb

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top