Min personlige reise

Når jeg tenker tilbake hvor jeg var for 15 år siden, er den nesten som om det bare var en vond drøm.  Mine venner og kollegaer synes det er helt utenkelig at jeg engang har vært en sliten og nedbrutt narkoman. Ja, til og med jeg selv synes det er helt utenkelig nå. Jeg er så taknemmlig for de som står meg nær. Hadde jo aldri klart dette alene.

Jeg poster intervjuet som jeg gjorde med Allers for snart 6 år siden. Selvfølgelig hadde jeg brukt litt andre ord noen steder. Det blir jo aldri helt riktig når andre skriver din historie, men alt i alt var det et godt intervju og en veldig sympatisk og hyggelig dame som interjuet meg.

Det er samme plasse jeg jobber på ennå. Har jobbet der over 10 år nå og trives godt med det. Det er en av de få medikamentfrie behandlingsplassene vi har i Norge. Mangen unge flotte mennesker som får hjelp for sitt rusmisbruk hvert år.  Må bare si at jeg er så utrolig glad for at det var medikamentfri behandling jeg tok imot i 1999. Det var flere som mente at jeg hadde prøvd behandling så mangen ganger og ikke ville ha nytte av det. De mente jeg heller burde ta imot Subutex eller Metadon. Nei, kan bare ikke beskrive med ord hvor glad jeg er for å være helt rusfri, når jeg ser de på min alder som har tatt imot LAR (legemiddel assistert rusbehandling). De har det ganske så tøfft mangen av de desverre.

Det er mye jeg kunne ha skrevet om det (og ikke minst om legalisering) , for dette er jo et stort tema. Kanskje jeg vil engasjere meg mer etterhvert. Norge trenger ihvertfall flere stemmer som arbeider mot legalisering og for rusfrihet………. 

Så åpne linken å se hele intervjuet………

http://fagbokforlaget.no/filarkiv/Allers709_Linda.pdf

Ps; jeg heter ikke Koldal lenger

#hverdagsliv #rusmisbruk #Eksmisbruker #minhistorie #rehabilitering #rusbehandling #rusfrihet

I dag er jeg en lykkelig mormor.

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

5 thoughts on “Min personlige reise

  1. LindaRolijordet-foto: Takk for det. Ja, kunne ønske vi hørte fra mangen flere som kommer seg ut av rus uten andre medisiner. Ha en fin uke du også 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top