What a wonderful world (Athen)

Jeg våknet grytidlig i dag og fant ut at jeg kunne jo bare komme meg på beina. Men klokken ble nå over 9 før jeg var ferdig med frokost og dusj.
Igjen måtte jeg tenke på hvor deilig det er å reise alene av og til.
Blir jo mye venting på hverandre når man er fler.
Og så kan jeg få velge selv hvor jeg vil gå 🙂

I dag gikk jeg ned til Agora. Det var en stor markedsplass 600 år f.Kr. og sentrum av Athen.
Mangen forskjellige ruiner av templer og andre bygninger.

Temple of Hephaestus ligger på en høyde i Agora. Vakker!

Mangen fine statuer rundt på området. Seeee den blå himmelen :-). Var noen å 20 grader i dag. Kjempedeilig.

Før var dette en svær markedshall ( 2-300 år f.Kr).
Nå er det gjordt om til Agora Museum. Gjenstander som er funnet under utgravningene er utstilt her. Veldig fint sted. Passe stort 🙂

Siden jeg reiser alene….. Let me take a selfie 🙂

Etter lunsj hadde jeg bestilt en guidet tur ut mot kysten for å se på enda flere gamle steiner (tempel).
Nå er internettet tregt her så får ikke lastet opp flere bilder, så jeg prøver å poste de senere.
Har ihvertfall vært en herlig dag. Fått skvist ut det jeg kan av dagen tror jeg.

#reiser #ferie #reiseralene #storby #athen #hellas #greece #europa

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top