Acropolis i Athen

Athen var en helt annen by i dag når alle butikkene var åpen igjen. Hjelpe meg så mye folk. Og alle varene de selger bærer de jo ut av butikkene og setter på fortauet. Litt av en jobb de har om kveldene når de stenger igjen.

Jeg gikk forbi en butikk som solgte fugler. Det sto et 10talls bur utenfor tettpakket med fugler.
Et bur med en papegøye i sto litt for nært veien, så det kom en bil å rygget det ned når han skulle parkere.
Pappegøyen føk ut av buret og det ble fullt kaos der i gaten :-D. Ganske morsomt å se på. De klarte nå å få tak i stakkaren igjen til slutt.
Dessverre er jeg alt for treg med å tenke at jeg skal filme sånne ting. Hadde blitt en kjempehit på YouTube hehehe.

Må innrømme at humøret har svingt noe voldsomt i dag. Har hatt lyst til å gjemme meg på hotellrommet å synes synd på meg.
Men når jeg kom meg ned til Acropolis synes jeg livet var helt herlig igjen.
Helt ufattelig at jeg er her hvor alle de store filosofene gikk :-).
Føler meg heldig som får oppleve dette.

De holder på å restaurere The Parthenon. Skal bygge opp noen av veggene igjen.
Jeg synes ikke det er nødvendig. Er vakkert sånn som det står nå. Men hvem spør vel meg? 😛

Litt av utsikten fra Acropolis. Og der er toppen jeg var på i går. Byen er enormt stor. Ligner litt på Marseille når jeg ser utover på bygningene.

Dette er virkelig et Most visit before you die sted altså 🙂

Tilbake på hotellet kjente jeg at kjipe tanker kom snikende igjen. Da tok jeg meg en liten treningsøkt på det minste treningsrommet jeg har sett på et hotell før.
Jaja, jeg fant nå noen vekter der, så overkroppen har nå fått kjørt seg litt i dag.
Tar beina i morgen tenkte jeg.

Klokken er 7 på kvelden nå og det er på tide å gå ut å få i seg litt mat igjen.
Er veldig fornøyd med at jeg har spist sundt disse dagene og rørt meg mye.
Holder meg til planen!

Jeg har selvfølgelig gått mer rundt i Athen i dag, men får poste de bildene en annen dag.

#athen #acropolis #unesco #reiser #reiseralene #hellas #greece #gresk #ferie #storby

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “Acropolis i Athen

  1. Flotte bilder. Kjenner det kribler litt i reisefoten her! :o) Håper du får litt mer søvn i natt, når du kommer så langt.

  2. Marit: takk for det Marit 🙂 Kjenner jeg er trøtt så blir nok søvn.
    Du må komme deg ut på tur. Kan love at du ikke roter deg bort her. Billig med taxi om du gjør det ihvertfall 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top