Alene, men ikke ensom i Athen

Athen er mye finere enn jeg hadde forestilt meg. Og veldig lett å finne frem i.
Siden det var stengt i alle serverdigheter og butikker i dag fant jeg en topp jeg kunne klatre opp på :-).
Fantastisk utsikt over hele Athen.

Her fikk jeg øye på toppen og da måtte jeg jo bare komme meg opp der.

Fikk hjelp av en hyggelig dame til å ta bilde. Jeg har vært her altså. Litt kald vind her oppe på toppen.

Parlamentet i Athen. Tidligere var det kongehus.

Zeus tempelet. Bygget 600 år før Kristus. Området var stengt, så fikk bare tatt bilde utenfor gjerdet.
Får se om jeg trakker ned der igjen i morgen etter jeg har vært på Akropolis.

Et eller annet gammelt…. Med Akropolis i bakgrunnen.

Her ser dere toppen jeg gikk opp til tidligere. Og nå er jeg altså på helt andre siden av byen.
Selv om jeg har sko med god demping kjenner jeg det godt i føttene nå.

Gikk gjennom en nydelig park midt i byen. Men dette var ikke noe kjekt syn. Den lille dammen var overfylt av skilpadder. Håper ikke de har tenkt å formere seg mer nå 😀

Mangen flotte planter i parken.

Nå er klokken 21 her. Vi er 1 time før Norge her. Har akkurat spist middag og tenker å gå tilbake til hotellet mitt.
Deilig å gå tidlig å legge seg av og til.
Minner meg selv på alt som er positivt med å reise alene.
Kan stå opp og legge meg når jeg vil. Slippe å vente med å gå ut fordi reisefølge også skal dusje. Kan trakke akkurat hvor mye jeg vil.
Foreløpig er det bare min søster som klarer å holde følge med meg uten å klage :-).
Nei, helt ærlig så koser jeg meg i eget selskap. Men så er jeg jo en av de som er ekstremt introvert.
Kan gå noen dager før jeg føler behov for å snakke med noen :-).

#ferie #reiser #storby #athen #hellas #greece #reiseralene #europa

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

One thought on “Alene, men ikke ensom i Athen

  1. Ser ut som en flott by. Har aldri vært der, men kanskje en gang .. ;o) Er så mange plasser jeg har lyst til å se, og jeg har ikke akkurat en liste for når og hvor. Tar det litt på sparket! ;o) Fine bilder, og du er heldig med været ser jeg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top