Hurra for 25. mars (Athen)

Tenk at jeg er i Athen på selveste nasjonaldagen deres.
Jeg hadde lest det er sted men glemt det igjen.
Ihvertfall gøyt å stå opp etter en god lang natts søvn og få oppleve dette.
Alle butikker er stengt i dag pga feiringen selvfølgelig, men det gjør jo ingenting.

Er ikke helt som vår 17.mai feiring dette her da.
Alt de har av forsvar var med i paraden. Mangen kjekke karer her.

Til og med jagerfly og helikoptere i alle varianter var med feiringen. Her står jeg forresten utenfor nasjonal biblioteket.

Hva disse typene har som oppgave vet jeg ikke. Ser ihvertfall viktig ut 🙂

Hele politistyrken kom på motorsykler og biler bak de igjen.

Og så kom hele brann-teamet med alt sitt fancye utstyr. Denne her er vel ikke mye effektiv mot flammer kan jeg tenke meg.

Etter paraden trakket jeg rundt i byen. Får poste litt bilder senere i kveld fra den turen.
Nå skal jeg hvile beina litt før jeg går ut å finner meg litt middag.
Herlig å være her. Kjenner bittelitt innimellom at jeg egentlig skulle ha delt denne turen med en, men men sånn er livet. Gråte kan jeg gjøre en annen dag 😛

#reiser #ferie #storbytur #nasjonaldag #athen #hellas #greece #reiseralene #europa

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “Hurra for 25. mars (Athen)

  1. Så gøy at det skjer noe. :o) Selv om det ikke kan måle seg med vår feiring av nasjonaldagen så er det jo artig å ha fått det med seg.

  2. Marit: veldig gøy. Nei, det var langt ifra vår feiring. Folk var rolig, bare klappet litt innimellom. Og så stille i gatene etter posisjonen var over. Rart 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top