Nicaragua, Mellom-Amerika

Neste mål var Nicaragua. Det overnattet vi i to netter. Første byen vi kom til var Granada. Enda en by som er preget av koloniarkitekturen.

Mangen små gatekjøkken i bybilde. De solgte noe tortilla-lefser med et eller annet. Ville ikke prøve :-D. På kvelden fant vi en resturant som var litt asiapreget. Deilig at min søster og jeg kunne gå litt alene rundt. Og her kjøpte jeg min første hengekøye.

Vi overnattet første natten på et nydelig hotel i Granada som het Hotel La Gran Francia. Jeg har postet litt bilder fra det før, om dere blar tilbake til Nicaragua 🙂

Når vi sto opp neste morgen, sto hester klar til oss utenfor hotellet. En times rundtur i byen og enda mer fotografering. En fin måte å reise rundt på 🙂

 

De er glad i farger her i Nicaragua (eller egentlig i alle mellom-amerikanske land). Det kunne vi godt ha sett mer av hjemme i Norge.

San Fracisco kirken i Granada

Hestene tok oss ned til Nicaragua-sjøen. Den største innsjøen i Mellom-Amerika. Her seilte vi mellom de 365 små øyene. Det er mangen vulkaner rundt sjøen og for 20 000 år siden hadde en av de et kraftig utbrudd der den sprengte av toppen som da altså ble til disse 365 øyene.

Akkurat plass til et flott hus og en hage på øyene 🙂 Her står en dame uti vannet og vasker klær. Det var flere øyer til salgs.

Her har de til og med fått aper på øyen sin. Du ser den såvidt oppe i treet. Vi fikk mate noen da vi kom litt nærmere inn til øyen. Har postet bilder tidligere…..

På fisketur…..

Vi ble dratt med  inn på et museeum da vi kom til Leon (en annen by i Nicaragua) De var veldig stolt av dette historiske museet sitt her. Vi i gruppen synes det var ganske komisk. Masse fæle dukker og halloween-kostymer. Men her står jeg altså med Brad Pitt og Angelina Jolie hahaha. Nicaraguas vokskabinett…..Tror Madam Tussaud ville blitt missunelig

En til kirke….Denne er i Leon

I Leon overnattet vi i dette klosteret. Masse vakker interiør. Ble ikke ferdig med å gå rundt å se på alt de vakre som  var her. Men desverre var vi her bare en natt……

Morgenen etter ble det en lang busstur, for nå skulle vi ut av Nicaragua til El Salvador. I stedenfor å kjøre gjennom Honduras, så skulle vi heller ta båt over Fonsecabukten.

Ja, nå har vi fått litt følelsen av hvordan det er å være båtflyktning :-D. Tre timer stappet sammen uten å kunne røre deg. Er så glad for at været var strålende og at vi stoppet halvveis på en liten øy for å spise lunsj.

Vi var også såvidt innom hovedstaden Minagua, men da kjørte vi bare gjennom så var ikke så mye å skrive hjem om derfra 🙂

Dette er jo bare en oppsummering av turen vår i de 6 landene. Har postet flere bilder før fra Nicaragua, så håper ikke jeg bare gjentar meg selv. Da har vi altså vært 2 dager i Panama, 5 dager i Costa Rica, 2 dager i Nicaragua og nå står El Salvador for tur.

 

#reiser #ferie #gruppetur #nicaragua #granada #leon #mellomamerika #latinamerika

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top