Vi er i Guatemala ennå :-)

Nå er det et par dager siden jeg blogget pga elendig internet.
Men vi er i livet ennå altså :-D.
Har hatt to flotte dager til her.
Besøkt et nytt Maya ruin sted. Vi klatret opp på en pyramide som var 72 meter. Stilig å se andre pyramidene over regnskogen fra utkikkspunktet. Denne pyramiden på bildet var noen å 40 meter ( Birthe og jeg måtte klarte opp i en sånn og )

Ruinene lå i en svær nasjonalpark med regnskog. En av de største regnskogene i mellom-Amerika. Her var det endel rare dyr.
Dette er en villkalkun.
Parken og ruinene står selvfølgelig på UNESCOs verdensarv-liste.
Dere skal få fler bilder etterhvert 🙂

Vi besøkte også en liten by som het Flores. Virkelig fargerik ( ser ikke det på dette bilde da)

Vi fløy fra Flores til Guatemala City mandag kveld. I et knøtlite fly som tok 30 passasjerer ( mindre enn en buss altså)
Men vi overlevde.

Folk er visst livredd for å være i Guatemala City. Vi så nesten ingen innfødte ute i byen engang når vi kjørte gjennom.
Men uansett skulle vi til en annen by som het Antigua.
En nydelig spansk koloni-by som også er fredet av unesco.
Der hadde vi god tid på egenhånd. Så min søster og jeg ruslet rundt i litt butikker. Men satt mest på kafé og ute i parken og så på folk rundt oss.

Vet ikke hvor mangen av disse Maya-indianerdamene som kom bort til oss for å selge smykker og sjal.
De snakker ikke engelsk, men maser likevel ivrig selv om de forstår at vi ikke snakker spansk.
Men veldig påtrengende var de nå ikke heldigvis. Smilende og blid selv om det ikke blir noe salg.

De har gamle amerikanske skolebysser i kollektiv-trafikken her. Men malt de i mangen flotte farger.
Som oftest pakket full både inni og oppå.

#reiser #ferie #gruppetur #guatemala #mellomamerika #latinamerika

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

2 thoughts on “Vi er i Guatemala ennå :-)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top