En ny herlig dag i Costa Rica

Det har vært en spennende dag.
Vi har vært på tur i en annen regnskog i dag. Men hengebroer…..
Så på enkelte steder gikk vi faktisk over trærne. Høyeste var 70 meter over bakken :-).
Turen var bare 3,6 km men det tok over to timer.
Må innrømme at jeg ble ganske så irritert på resten av gruppen.
Her går vi i den nydelige naturen og hører bekker, fugler og dyr rundt oss og så går de å skravler i vei om helt meningsløse ting som OL og andre trivielle ting.
Heldigvis klarte vi (min søster og jeg) å komme oss forbi gjengen, så vi kunne gå for oss selv.
Da nøt jeg turen i regnskogen. Eneste jeg er litt skuffet for at jeg ikke så noen slanger. ( Hadde sikkert besvimt om jeg så en men men ….)
Vi så ihvertfall mangen fugler, nesebjørner!, sommerfugler og firfirsler.

Skogen var ved den aktive vulkanen Arenal. Så vi hadde nydelig utsikt mot den og mot Arenal sjøen.

Min søster på ene hengebroen. Dette var sikkert den korteste.

Det var en flott utsikt til Arenal sjøen fra toppen av regnskogen.

Etter vi hadde vært i jungelen reiste vi ned til La Fortuna og spiste lunsj. Og så var det bading i varme kilder.
Helt herlig. Vannet rente ned fra vulkanen og holdt ca 40 grader. Koste oss der i 2 timer før vi kjørte tilbake til hotellet.

Nå er det straks middag og en tidlig kveld.
Vi skal avgårde kl 6.30 i morgen tidlig. Da skal vi kjøre over grensen til Nicaragua. Gleeeeder meg 🙂

#reiser #ferie #gruppetur #mellomamerika #latinamerika #costarica

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top