En helt magisk dag i Costa Rica

Vi reise fra San Jose før kl 06.30 i morges. Fryktelig tidlig…
Vi kjørte buss noen timer over et fjell og langt inn i regnskogen. Tortuguero Nasjonalpark.
Etter noen timer sluttet veien og vi måtte ta båt resten av veien til lodgen vi skal overnatte på i to netter.
Dette var en opplevelse for livet. Helt ulikt alt annet jeg har opplevd.
Siden det er tørkeperiode nå var det litt usikkert om det var nok vann i elven (vi hadde et annet elveleie som alternative)
Men vi fikk ta første så vidt.
Båten satt seg litt fast i bunnen en gang, men vi kom oss løs heldigvis bare med å flytte litt på vekten i båten.
Det var en fantastisk tur. Vi har sett dovendyr, iguaner, masse fargerike fugler og en kaiman på veien i dag. Men det mest fantastiske var en blue jeans frog 🙂 (blå bein og rød kropp) helt nydelig. Jeg tok bilder som dere skal få se etterhvert 🙂

Vi stoppet på veien på er fruktmarket. Smakte på endel av de eksotiske fruktene. Mye godt her, men ikke spør meg hva de forskjellige fruktene het. Det har jeg nok glemt igjen allerede.

Nå får jeg dessverre ikke lastet ned flere bilder. Det er bare et sted i loffen vi har tilgang til wifi. Ser ut som det er litt overbelastet nå :-P.
Men jeg poster som vanlig en oppsummering når jeg er hjemme igjen.

Men nå er det på tide å ta seg en dusj før middag. Kanskje jeg får postet fler bilder senere.

#reise #reiser #ferie #gruppetur #mellomamerika #costarica

Drømmen min er å reise i alle landene i Asia før jeg blir pensjonert. Men innimellom frister det å reise til andre verdensdeler også. Jeg er så heldig at jeg har en jobb der jeg jobber en uke og har fri to uker. Så mulighetene er mangen til å reise. Har to store barn som er flyttet hjemmefra og er til og med blitt bestemor. Gleder meg veldig til å ha med meg barnebarna på tur når de blir litt større. Denne bloggen handler om mine reiser og alle de flotte stedene som finnes ute i den store verden. Både fjernt og nært. Har alltid vært fasinert av forskjellige kulturer. Hvordan mennesker lever, hvordan de tenker og hvorfor de tenker som de gjør. Og jeg elsker sol og varme. Sikkert fordi det er et stort savn, siden jeg bor i en by med max 80 soldager i året. På tross av været er jeg også veldig glad i norsk natur, så jeg poster av og til fra en fin fjelltur jeg har vært på. Takk for at du er med på reisene mine :-) Linda Mikkelsen
Posts created 598

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top